معترضان در آلمان: وضعیت در افغانستان وخیم است، اما پناهجویان اخراج می شوند

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 38777

صدها معترض و مدافع حقوق بشری در اعتراض به اخراج پناهجویان افغانستانی از آلمان می گویند که وضعیت در افغانستان همواره وخیم تر می شود، اما مقام‌های آلمانی بدون توجه به آن‌، به اخراج‌ها ادامه می‌دهند.

سازمان های حقوق بشر از دور جدید اخراج پناهجویان افغان که قرار است شام روز دوشنبه (۲۶ مارچ) از میدان هوایی شهر لایپزیگ صورت بگیرد، به شدت انتقاد کردند. تظاهراتی نیز علیه این اخراج برنامه ریزی شده است.

سازمان حقوق بشری “پرو ازول” در شهر فرانکفورت با انتقاد از دور جدید اخراج برنامه ریزی شده پناهجویان افغان توضیح داد که وضعیت در افغانستان همواره وخیم تر می شود، اما مقام‌های آلمانی بدون توجه به آن‌، به اخراج‌ها ادامه می‌دهند.

قرار است هواپیمای حامل پناهجویان اخراجی افغان از میدان هوایی لایپزیگ-هاله شام دوشنبه به مقصد کابل پرواز کند.

پرو ازول این برخورد حکومت آلمان فدرال را کاملاً پوچ خوانده و افزود که وضعیت در افغانستان به اندازه ای وخیم است که ارتش آلمان فدرال شمار سربازانش را در این کشور افزایش می دهد.

پس از وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان،حکومت آلمان فدرال تصمیم گرفته است که میزان نهایی شمار سربازانش را از ۹۸۰ به ۱۳۰۰ سرباز افزایش می دهد.

این سازمان حقوق بشری خواستار توقف فوری اخراج ها به افغانستان شد و از وزارت خارجه آلمان فدرال تقاضا کرد که گزارش در باره وضعیت امنیتی افغانستان را که قرار بود ماه ها پیش نشر کند، بالاخره تهیه و نشر کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟