معاون مجلس سنا: احتمال دست داشتن نفوذی ها در حمله هوایی بر سربازان در هلمند وجود دارد

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31402

کشته شدن ده سرباز امنیتی در نتیحه حمله هوایی نیروهای ارتش در ولسوالی گرشک ولایت هلمند با واکنش های رو به رو شده‎است. بعضی از اعضای سنا می گویند احتمال دست داشتن نفوذی های مخالان مسلح دولت در این رویداد وجود دارد.

هیئت اداری مجلس سنای افغانستان می‎گوید، ممکن است رویداد ولسوالی گرشک هلمند ناشی از نفوذ مخالفان مسلح دولت به صفوف قوای هوایی باشد.

آصف صدیقی معاون دوم سنا روز گذشته (دوشنبه) گفته است، دولت باید کشته شدن ده سرباز امنیتی در حمله هوایی در ولایت هلمند را بررسی همه جانبه کند.

وی می گوید “رویداد غم انگیز که در هلمند به وقوع پیوسته با تاسف باید بگویم که سربازان ما توسط طالبان نه بلکه توسط نیروهای هوایی کشته شده‎اند، من فکر می‎کنم که ممکن است مخالفان مسلح دولت در قوای هوایی نفوذ کرده باشند یا این‎که از سوی استخبارات برای نیروهای هوایی راپور غلط داده شده باشد و یا این‎که بر اساس عقده‎های شخصی این رویداد به وقوع پیوسته اما به هر حال ما این رویداد را اشتباه عنوان کرده نمی‎توانیم و قابل بخشش نیست.”

ده سرباز امنیتی روز یک شنبه در جریان یک ماموریت نیروهای هوایی افغان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان می‎گوید، این حمله به گونه اشتباهی از سوی نیروهای افغان صورت گرفته اما به گفته این وزارت، برای بررسی این رویداد یک هیئت به گرشک رفته‎است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟