معاون رئیس جمهور آمریکا: بیشترین قربانیان مبارزه با تروریسم، از نیروهای امنیتی افغانستان است

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18334

مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا می گوید، باید تلاش ها برای قطع منابع مالی تروریست ها بیشتر از پیش تشدید شود و نیروهای امنیتی افغانستان بیشترین بار مبارزه با تروریسم را متحمل شده اند.

معاون رییس جمهور آمریکا، در پنجاه و سومین نشست مونیخ از مبارزۀ طولانی با تروریسم در افغانستان سخن می گفت، از قربانی های جنگ با تروریسم یادآوری کرد و گفت که بار سنگین تلفات مبارزه با تروریسم را نیروهای افغان متقبل شده اند.

وی می گوید، در مبارزۀ جهانی علیه تروریسم و افراط گرایی اسلامی ما قربانی های مشترک داشتیم، در یک و نیم دهۀ گذشته کشور های ناتو و بسیاری از متحدان دیگر در برابر این پدیدۀ شوم از افغانستان تا عراق، مقابله کرده اند، در این جنگ در کنار نیروهای آمریکایی ماموریت ناتو، بیش از یازده صد سرباز از کشور های ائتلاف از سال ۲۰۰۱ تاکنون در افغانستان جان باخته اند، افغانها به مراتب نیروهای بیشتر را برای آزاد ساختن کشور شان و حفظ این آزادی از دست داده اند.

معاون ریاست جمهوری امریکا می گوید، مبارزۀ سخت با داعش و تشدید تلاش ها برای قطع منابع مالی تروریستان نیاز است تا جهان عاری از تروریسم شود.

وی اضافه کرد؛ ایالات متحدۀ آمریکا بگونۀ خستگی ناپذیر برای نابودی دشمنان به ویژه داعش و خلافت نام نهاد آنان مبارزه می کند، ما با رفتن به جلو باید تلاش های خود برای قطع کردن منابع مالی دهشت افگنان و توانایی های سایبری را افزایش دهیم.

برگزاری نشست مونیخ همزمان است با گسترش تحرکات گروه های تروریستی در کشور که گفته می شود، ریشه های اصلی آن در خاک پاکستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟