معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور بحث بروی مسایل حقوق بشری وارد کابل شد

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15532

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشری، به منظور بحث بروی مسایل حقوق بشری با مقامات حکومتی و همچنان بازدید از ادارات کمک کننده ملل متحد برای سفری دو روزه به افغانستان آمده است.

استیفن اوبرایین معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشری روز گذشته سه شنبه وارد کابل شده است، وی می خواهد در جریان سفرش به افغانستان وضعیت بیجاشدگان متاثر از جنگ را بررسی کند.

آقای اوبرایین در سفرش به افغانستان، وضعیت بشری در افغانستان، تاثیرات جنگ و آمادگی در این زمینه را از نزدیک ارزیابی می‎کند.

ست سی وینستن مسئول مطبوعاتی ملل متحد در افغانستان گفته است که آقای اوبرایین برای بهبود وضعیت حقوق بشری خواستار کمک مشخص جامعه جهانی خواهد شد.

وی می افزاید: “وی با مقام‎های حکومتی و شماری از سازمان‎های کمک کننده نیز دیدار خواهد کرد و روی وضعیت حقوق بشری در افغانستان و نیازمندی‎ها بحث و گفتگو می‎کند.”

پیش از این در یک اعلامیه اداره هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل در افغانستان آمده بود که در نتیجه جنگ‎های داخلی چهار سال گذشته در افغانستان، یک میلیون و دوصد هزار تن از خانه‎های شان بیجا شده‎اند.

در اعلامیه آمده است که تنها امسال شمار بیجا شده‎های داخلی در افغانستان شاید به یک میلیون تن برسد و آن‎ها در فصل زمستان، احتمالاً با بحران جدی روبرو شوند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟