معاش 400 هزار دالری برای دفتر حامد کرزی!

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 10960

رییس جمهور غنی با صدور فرمانی دفتر حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور را به عنوان یک واحد مستقل بودجوی در ساختار دولت ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در حکم رییس جمهور آمده است که براساس ماده ۱۴۲ قانون اساسی و به منظور عرضه خدمات بهتر به رییس جمهور سابق افغانستان، دفتر رییس جمهور پیشین به عنوان یک واحد مستقل بودجه ای ایجاد می گردد.

رییس جمهور در این حکم به وزارت مالیه دستور داده است که تا تصویب ولسی جرگه شورای ملی، مبلغ ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی را از کد ۹۵ اصلاح اداره عامه، نظر به پیشنهاد دفتر حامدکرزی، به منظور اجرای معاشات و امتیازات آن دفتر به بودجه اداره امور ریاست جمهوری انتقال دهند.

همچنان در این حکم به اداره امور دستور داده شده است که «مبلغ ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار افغانی را برای سال مالی ۱۳۹۴ به عنوان وجه سردستی غرض اجرای مصارف و معاشات دفتر رییس جمهور پیشین، از کد ۹۱ پالیسی مطالبه و در اختیار دفتر حامدکرزی قرار دهد».

رییس جمهور غنی در این حکم به رییس جمهور پیشین افغانستان صلاحیت تفویض کرده است تا امور ذاتی کارکنان عالی رتبه، اجرای معاشات، امتیازات و سایر مصارفات مربوط به دفتر شان را منظور نمایند.

این در حالی است که پیش از این دفتر حامدکرزی از رییس جمهور غنی تقاضای چند بست رسمی برای تشکیلات دفتر رییس جمهور پیشین شده بود.

همچنین خبرگزاری مرکزی گزارش داد با استناد به درخواست حامد کرزی از ریاست جمهوری خواسته بود که دو بست رتبه دو به عنوان مشاور مطبوعاتی و رییس دفتر یک بست رتبه سه به عنوان آمریت تکنالوژی و یک بست رتبه چهار به عنوان کارمند تشریفات در اختیار دفتر حامدکرزی رییس جمهور پیشین قرار دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟