مشهد در سوگ خورشید، نمایشگاه مشترک عکاسان ایران و افغانستان+گزارش تصویری

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 32918

اطلس- آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس آیینی در سوگ خورشید با استقبال گسترده هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری اطلس، این نمایشگاه عصر روز شنبه 13 عقرب در نگارخانه اشراق حوزه هنری استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد.
اشکان پردل یک تن از عکاسان ایرانی در ارتباط با نمایشگاه آیینی گفت : در سوگ خورشید هدفش این است که شعائر حسینی را از لنز دوربینهایی نشان دهد که در متن واقعیات قرار دارند و با چشمی تیزبین جلوه هایی از آیین های عاشورایی را با اصل هنر تلفیق کرده و اثر تولید کنند.
وی افزود : نمایشگاه در سوگ خورشید تا 17 آبانماه(عقرب) در گالری اشراق حوزه هنری برگزار است و همه روزه از ساعت 17 تا 20 پذیرای بازدید کنندگان است.
سیدجمال الدین سجادی، عکاس و خبرنگار افغانستانی که در این نمایشگاه شش اثر از او نیز به چشم می خورد اظهار داشت : این نمایشگاه تلاشی برای نزدیک تر شدن جامعه هنری افغانستان و ایران است، چه دلیلی بهتر از عشق اباعبدالله الحسین(ع) که همگی را در کنار هم جمع می کند.
وی خاطرنشان کرد : در این نمایشگاه آثاری از استاد رضا حیدری شاه بیدک، سیدجمال الدین سجادی از افغانستان و اشکان پردل، نیکتا مرادی، احمد حسنی و سیدعلیرضا رجایی از ایران به نمایش درآمده است.
سجادی گفت : سی اثر از شش هنرمند در این نمایشگاه حضور دارند و از لحاظ کیفی عکسها در سطح قابل قبولی قرار دارند و همچنین ما منتظر شنیدن انتقادها و پیشنهادهای اهل فن هستیم.
شایان ذکر است در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در سوگ خورشید، استاد حسین صادقی، قهرمان جهانی ووشو و بازیگر هالیوود نیز حضور به هم رساند و بعد از نمایشگاه برای زیارت عتبات عالیات عازم کربلا شد.

انتهای پیام
 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟