مشترکات فرهنگی بین ایران و افغانستان باعث شده تا نسبت به هم مسئولیت داشته باشند

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31212

محمد حسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در دیدار با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران گفت که اشتراکات فرهنگی، دینی بین ایران و افغانستان باعث شده است تا این دو ملت نسبت به هم احساس مسئولیت داشته باشند.

محمد حسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان با احمد محمدی فر مشاور وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالحی معاونت فرهنگی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و آقایان دکتر محمد ابراهیم کریمی سرپرست دفتر مرکزی حزب رفاه ملی افغانستان در کابل و حجت الاسلام و المسلمین شریفی عضو شورای مرکزی حزب رفاه ملی افغانستان نیز حضور داشتند.

در این دیدار آقای جعفری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات بی شائبه و سخاوت مندانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مهاجران افغان در طول بیش از سه دهه یاد آور شد، جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی تنها کشوری در جهان است که آمار بلندی از مهاجرین افغان و پناهندگان سایر کشور ها را در کشور خود جای داده است.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان از اقدامات شایسته و انسانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به پذیرش مهاجران افغان تقدیر و تشکر می نماید و آن را نشانه سیاست های انسانی و بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران دانست.

آقای جعفری گفت: ایران و افغانستان وجوه اشتراک فراوان دارد از جمله تاریخ ، فرهنگ ، زبان و دین، همه مبین این  است که هر دو ملت جدایی از هم را برنمی تابد و نسبت به هم دیگر احساس مسئولیت می نمایند و این بسیار ارزشمند است و برای دنیای غرب و استکبار جهانی قابل هضم نیست.

آقای محمدی فر مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: نگاه ما به مردم مسلمان ومتدین افغانستان برگرفته از نگاه مهربانانه مقام معظم رهبری که جایگاه یک پدر دلسوز را نسبت به افغان ها دارد می باشد و ما هم خودمان را در همان جهت قرار می دهیم .

آقای محمدی فر مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در بخش دیگر از سخنانش گفت: امکانات تحصیلی برای فرزندان مهاجرین افغانستانی فراهم گردیده است که حتی برای ایرانی ها هم تا جایی مهیا نیست.

آقای محمدی فر با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی به نحوی نسبت به مسائل افغانستان شیطنت می کند گفت: نگاه ما نسبت به مردم مسلمان افغانستان نگاه ارزشی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟