مشاور حقوقی رئیس جمهور؛ نخستین قربانی «شهرک هوشمند»

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12309

عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور از سمتش برکنار شده است.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری گفت که پس از تکمیل تحقیقات هیات دولتی در مورد شهرک هوشمند، رییس جمهوری آقای محمدی را از وظیفه اش برکنار کرد.

پیش از این وظیفه ی آقای محمدی به دلیل دخیل بودن در پرونده ی شهرک هوشمند به تعلیق درآمده بود.

وزارت شهرسازی افغانستان به تاریخ ۱۳ عقرب قرارداد را برای ساخت شهرک هوشمند با خلیل الله فروزی از بدهکاران اصلی پرونده کابل بانک امضا کرد.

آقای فروزی در محفل افتتاح کار این شهرک حاضر شد و گفته شد که او یکی از سهامداران اصلی این شهرک است که قرار است با سرمایه دورانی ۹۰۰ میلیون دالر ساخته شود.

این در حالی است که آقای فروزی یک سال پیش بر اساس حکم دادگاه به ده سال حبس محکوم شد.

در این مراسم علاوه بر مشاور حقوقی رییس جمهور؛ احمدضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در حکومتداری خوب، وزیر شهرسازی سرپرست شهرداری کابل دیگر مقام های حکومتی حضور داشتند اما در این جمع تنها وظیفه ی آقای محمدی به حالت تعلیق درآمد و پس از آن ریاست جمهوری هیاتی را موظف کرد تا قضیه شهرک هوشمند و مطابقت آن را با قانون بررسی کند.

پس از آن مشاور رییس جمهور در نشست های مختلف اسنادی را منتشر کرد که نشان می داد ساخت شهرک هوشمند طرحی است که به تایید کابینه و توشیح رییس جمهوری رسیده، و بر اساس آن به بدهکاران کابل بانک اجازه داده می‌شود تا با سرمایه گذاری در کشور، بدهکاری‌های شان را بپردازند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟