مشاور امنیت ملی پاکستان: چرا غنی بعد از سه سال به فکر صلح با طالبان افتاده است؟

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37921

ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان در گفتگو با خبرنگاران در آمریکا گفته است که پیشنهاد اشرف غنی به طالبان یک اقدام مثبت است، اما چرا رئیس جمهور افغانستان بعد از سه سال به فکر این موضوع افتاده است؟.

ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان یکی از اعضای هیأت سیاسی اعزام شده اسلام‌آباد به واشنگتن است در گفت و گو با خبرنگاران گفت: آمریکا برای برقراری امنیت در افغانستان باید با طالبان به توافق برسد.

ناصر جنجوعه تأکید کرد: آمریکا به جای تلاش برای پیروزی در افغانستان به فکر پایان دادن به اختلافات و مشکلات این کشور باشد.

وی افزود: با استفاده از قدرت نظامی نمی‌توان دیگران را وادار به اطاعت کرد بنابراین آمریکا دست از استراتژی جنگ طلبانه خود که باعث آسیب به جامعه افغانستان شد و اوضاع این کشور را پیچیده‌تر کرد بردارد.

ناصرجنجوعه تأکید کرد: آمریکا توهم پیروزی در افغانستان با تکیه بر قدرت نظامی را به فراموشی بسپارد و به واقعیت‌ها توجه کند.

مشاور امنیت ملی پاکستان اظهار داشت: پیشنهاد اشرف غنی برای مذاکره با طالبان اقدامی مثبت بود اما چرا وی 3 سال پیش به فکر این موضوع نیفتاد؟ به هر حال آمریکا باید در زمینه مذاکره با طالبان از خود انعطاف نشان دهد.

وی افزود: تنها راه حل مشکلات افغانستان مذاکره است و امنیت در این کشور به نفع پاکستان خواهد بود که از قبل بهای سنگینی در این زمینه پرداخت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «آلیس ولز» نماینده ویژه آمریکا در آسیای جنوب و مرکزی گفت: واشنگتن به دنبال فرار از پاکستان نیست بلکه به دنبال مذاکره و پیدا کردن راه‌حل مناسب برای ادامه همکاری با اسلام‌آباد است و واشنگتن با وجود قطع کمک مالی به پاکستان در تغییر سیاست اسلام‌آباد ناکام ماند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟