مشاجره لفظی حکمتیار و ارغندیوال بر سر ریاست حزب اسلامی

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34450

بعد از اینکه وزارت عدلیه اعلام کرد، حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال در این وزارت به ثبت رسیده است، مذاکرات آقای ارغندیوال و گلبدین حکمتیار به نتیجه نرسیده است و این دو در این مورد بعد از مشاجره لفظی یکدیگر را تهدید کرده اند.

گفته مي‌شود که مذاکرات بين ارغنديوال و حکمتيار به مشاجره کشيده و دو طرف يکديگر را تهديد کرده‌اند.

به گزارش آرمان ملی به نقل از وبسايت پشتو زبان عزم به نقل از برخي منابع نزديک به حزب اسلامي خبر داد که حکمتيار از ارغنديوال خواسته است تا بدون هيچ قيد و شرطي رهبري حزب اسلامي را به او تحويل دهد.

همچنين ارغنديوال بايد از تمام امتيازاتي که او و افرادش تحت عنوان حزب اسلامي از دولت افغانستان و يا خارجي‌ها دريافت کرده‌اند به حکمتيار حساب پس بدهد.

بر اساس اين گزارش، ارغنديوال نيز در پاسخ به اين خواست حکمتيار تأکيد کرده است که تنها در صورتي حاضر به حساب دهي است که حکمتيار نيز درباره امتيازاتي که از ناحيه اين حزب در چهار دهه گذشته دريافت کرده، پاسخگو باشد.

وي تصريح کرد حاضر به پذيرش حکمتيار به عنوان رهبر حزب اسلامي است، اما با مواضع اطرافيان و پسر وي مخالف است.

اين منبع اظهار داشت ارغنديوال پيشنهاد کرده است که برگزاري انتخابات شفاف و عادلانه در حزب اسلامي نيز مي‌تواند رهبري اين حزب را تعيين کند.

به گفتة منبع، اختلافات بين ارغنديوال و حکمتيار به اين دليل افزايش يافته است که حکمتيار تلاش دارد تا پسرش «حبيب‌الرحمان حکمتيار» را رهبر بعدي حزب اسلامي تعيين کند.

گفته مي‌شود حکمتيار نيز به ارغنديوال هشدار داده است که اگر به مخالفت ادامه دهد سرانجام بسيار بدي در انتظارش خواهد بود و بهاي سنگيني را براي اين مخالفت پرداخت خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟