مسدود شدن مرز پاکستان میوه سربازان در هلمند را به آب میوه ای با قیمت 5 افغانی تبدیل کرده است

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 19100

با مسدود شدن مرزهای بین افغانستان و پاکستان و وارد نشدن سبزیجات و میوه از این کشور علاوه بر مردم عادی بر نیروهای امنیتی کشور نیز تاثیر گذاشته است. طبق گزارشات از ولایت هلمند مسدود شدن مرز باعث شده است تا سربازان به جای میوه، آب میوه 5 افغانی را استفاده کنند.

یک خبرنگار خطاب به رئیس جمهور گفته است؛ شما كه چند روز پيش در دانشگاه نظامي مارشال فهيم هشدار داديد، كساني كه از نان، تيل، لباس و جنگ افزار هاي سربازان دزدي مي كنند، مورد پيگرد قرار خواهند گرفت ،اكنون انتظار داريم كه در عمل ثابت كنيد.

خبرنگاری در ولايت هلمند گزارش داده، قراردادی های اردوی ملی تعهد کرده بودند نرخ میوه اگر یک افغانی باشد یا صدافغانی برای نظامیان میوه به اسرع وقت در تمام مراکز نظامی می رسانند؛ اما حالا با بند شدن مرز، قراردادی ها به جای میوه، آب میوه ی ۵ افغانی را به مراکز اردو می رسانند.

شانزده روز پیش پاکستان به‌دنبال وقوع حمله‌یی انتحاری در زیارت لعل شهباز قلندر در ایالت سند، دروازه‌های مرزی تورخم و سپین بولدک را بر روی هرگونه رفت‌وآمد بست. علت این کار مسایل امنیتی گفته شده است. بستن مرز اما تاثیرات خودش را روی بازارهای افغانستان گذاشته است.

روز چهارشنبه، ۱۱ حوت اتاق تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد که بستن یک‌جانبه‌ی مرز از سوی پاکستان مستقیماً روی قیمت‌های مواد غذایی و اولیه در بازارهای کشور تاثیر گذاشته و به شکل بی‌پیشنه‌یی قیمت‌ها افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟