مسدود بودن مرز چمن باعث بسته شدن دفتر مهاجران سازمان ملل در پاکستان شد

  • انتشار: ۶ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15202

اداره مهاجران سازمان ملل در پاکستان بسته شده است مقام ها علت آن را مسدود بودن منطقه مرزی چمن در اسپین بولدک می داند.

مقام‌های اداره مهاجران سازمان ملل متحد، از مهاجران افغان در ايالت بلوچستان پاكستان می‌خواهد تا زمان كه سرحد در منطقه چمن اين كشور و سپين بولدك افغانستان به گونه رسمی باز نشود، از مراجعه به اين اداره خود داری كنند.

در خبرنامه‌ای كه امروز از سوی اين اداره پخش گرديد، آمده است، در صورتی‌كه مهاجران افغان به اين اداره مراجعه كنند؛ بدليل بسته بودن سرحد نمی‌توانند به مشكلات آنان رسيدگی نمايند.

در حال حاضر، ده‌ها خانواده كه می‌خواهند از بلوچستان پاكستان به افغانستان عودت كنند؛ بدليل مسدود بودن سرحد در منطقه “بليلی” اين ايالت گير مانده‌اند.

به گفته‌ای اداره مهاجران سازمان ملل، از چهار روز به اينسو حدود چهار خانواده مهاجر افغان را در هشت اتاقِ كه دارند، نگهداری می‌نمايند و به همين دليل نمی‌توانند از ساير مراجعين پذيرايی کنند.

اين در حاليست كه سرحد ميان افغانستان و پاكستان از ده روز به اينسو در منطقه اسپين بولدك ولايت قندهار به روی شهروندان افغان مسدود است.

نظاميان پاكستانی اين سرحد را پس از آن به روی شهروندان افغانستان مسدود كردند كه به تاريخ 28 اسد سال روان، شماری از معترضان افغان در اين منطقه پرچم پاكستان را به آتش كشيدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟