مسئولان امنیتی در مورد حمله به شفاخانه نظامی کابل به سرنخ هایی دست یافته ایم

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20178

مسؤولان نهادهای امنیتی کشور می‌گویند در مورد قضیۀ حمله بر شفاخانۀ چهارصد بستر کابل به سرنخ آن رسیده‌اند اما نیاز به بررسی بیش‌تر دارد.

عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی افغانستان دوشنبه(۷ حمل) در نشست استیضاحیه مجلس نمایند‌گان در پاسخ اعضای مجلس تایید کرد که ارگان‌های کشفی و استخباراتی در حمله بر شفاخانۀ سردار محمد داوود غفلت کرده‌اند.

آقای حبیبی گفت که ارگان‌های کشفی و استخباراتی واقعا در این‌جا غفلت کردند اما این موضوع با این شکل نخواهد ماند که هرکسی کاری کند و کسی غرضش نگیرد.

به گفتۀ وزیر دفاع ملی این قضیه باید از لحاظ مسلکی مورد بررسی قرار گیرد و سپس به لحاظ قانون به آن پاسخ داده شود.

اما محمد معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان این موضوع را به گونۀ دیگری مطرح کرد و افزود که ما به مرحلۀ اساس تحقیقات در این زمینه رسیده‌ایم.

آقای ستانکزی گفت تا یک یا دوهفتۀ دیگر تحقیقات به جایی می‌رسد که عاملین اصلی که در آن دست داشتند و مجرم بودند، به دادگاه کشانیده خواهند شد.

رییس عمومی امنیت ملی اضافه کرد که سررشتۀ این قضیه پیدا شده و ما انکشاف خوبی داریم اما به کمی وقت دیگر ضرورت است و در حال حاضر تفیصلات آن بر تحقیقات تاثیر منفی خواهد گذاشت.

حمله بالای شفاخانه سردار محمد داوود در پایتخت افغانستان، یکی از مرگ‌بارترین حمله‌ها در اواخر سال ۱۳۹۶ خورشیدی در کشور بود.

در این حمله که بر اساس برخی از گفته‌ها مهاجمان پیش از پیش در بیمارستان جا به جا گردیده بودند، حدود شش ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند و هم‌چنان هرکسی که پیش‌روی‌شان آمد تیربارانش کردند.

وزارت دفاع ملی افغانستان تایید کرد که در آن حمله ۵۰ تن کشته شدند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی گردیدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟