مزار شریف پذیرای یک میلیون گردشگر نوروزی

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 19851

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ اعلام کرد که مزار شریف برای حضور بیش از یک میلیون مهمان در مراسم‌های نوروزی آماده شده است.

بسیاری از مردم افغانستان در آستانه فرا رسیدن سال نو، همزمان با آمادگی برای تجلیل از این روزهای خجسته، رخت سفر بسته و به شهر و شهرستان‌های دور و نزدیک سفر می‌کنند.

بخش زیادی از ساکنان کابل، هرات، قندهار، ننگرهار و سایر ولایت‌ها برای تجلیل از سال نو به شهر مزارشریف که به روایتی آرامگاه حضرت امام علی (ع) نیز است، می‌روند.

هر سال برنامه‌های متنوع نوروزی در مزارشریف برگزار می‌شود، این مسئله سبب شده تا آمار بیشتر افغانستانی‌ها روزهای نوروز خود را در این این شهر بگذرانند.

مزارشریف آذین بسته شد

صالح‌محمد خلیق رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ با اشاره به آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم‌های نوروزی در این ولایت، گفت: تمام شهر آذین بسته شده و پرچم‌های کشور در تمام مکان‌های مناسب نصب شده است.

وی افزود: کمیته‌های مختلفی در راستای برگزاری مراسم‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین پذیرایی و امنیت ایجاد شده و این کمیته‌ها نیز کارهای خود را به خوبی به پایان رسانیده‌اند.

خلیق تأکید کرد: قرار است در سال نو مراسم‌های شعرخوانی، گل‌سرخ، سمنک و مسابقات ورزشی در شهر مزارشریف برگزار شده و مهمانان با آن سرگرم شوند.

آماده پذیرایی از یک میلیون مهمان هستیم

وی با اشاره به وضعیت شهر و آمادگی‌های اتخاذ شده از سوی مسئولان محلی بلخ، خاطر نشان کرد: تاکنون ساختمان‌های دولتی و عمومی رنگ شده و شهر آماده حضور مهمانان نوروزی شده است.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ با بیان اینکه در نوروز سال‌های گذشته میزبان تا یک میلیون مهمان بوده‌ایم، گفت: انتظار داریم در روزهای آینده نیز بیشتر از یک میلیون افغانستانی در این شهر حضور یابند.

وی با بیان اینکه ما آماده پذیرایی از یک میلیون مهمان هستیم، خاطر نشان کرد: تمام هتل‌ها آماده بوده و همچنین مکان‌های رایگان برای خانواده‌های بی‌بضاعت نیز در نظر گرفته شده است.

امنیت مراسم‌ها تأمین می‌شود

خلیق در بخش دیگر سخنان خود همچنین گفت: رسانه‌های محلی بلخ از 13 روز به این طرف برنامه‌های نوروزی پخش کرده و مردم را تشویق به حضور در مراسم‌های نوروز در مزارشریف می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان دولت محلی بلخ نیز مجله‌های نوروزی را نیز چاپ کرده تا آن را به مهمانان نوروزی دهند، ضمن اینکه برگه‌های تبریک عید چاپ شده و آماده پخش آن از طریق هلیکوپترها است.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ در بخش پایانی سخنان خود در مورد امنیت توضیح داد: مسئولان امنیتی بلخ تمام ورودی‌ها را تحت کنترول شدید قرار داده و برنامه‌های جامعی را برای تأمین امنیت روی دست گرفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟