مرکل می خواهد تا مهاجران در کمپانی های بزرگ آلمانی مشغول کار شوند

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14915

رسانه‌های آلمان گزارش دادند که آنگلا مرکل تصمیم دارد در نشستی با مدیران برخی از کمپانی‌های بزرگ این کشور به طور جدی از آنها بخواهد مهاجران بیشتری را به خدمت بگیرند.

خبرگزاری رویترز، در گزارشی نوشت بیش از یک میلیون آواره و پناهجو سال گذشته میلادی وارد آلمان شدند و دولت این کشور می‌خواهد آنها را در بازارهای کار وارد کند تا وابستگی این افراد به کشور را بکاهد.

روزنامه بیلد آلمان نوشت، آنگلا مرکل، صدراعظم  آلمان قرار است با کمپانی‌های بزرگ این کشور درباره استخدام و به خدمت گرفتن نیروی کار آوارگان و مهاجران گفت و گو کند.

کمپانی های بزرگ این کشور اروپایی بخاطر عدم کمک رسانی در حل بحران آوارگان و استفاده از نیروی کار آنها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

روسای این کمپانی ها می گویند بسیاری از این مهاجران جدیدالورود زبان آلمانی نمی‌دانند و برای به کار گرفته شدن باید به آنها آموزش های لازم را داد.

روسای شرکت زیمنس آلمان،‌ گروه صنایع شیمایی “Evonik” ،‌ شرکت بزرگ اوپل و فولکس واگن و صنایع RWE قرار است با مرگل درباره این طرح آزمایشی و به خدمت گرفتن آوارگان و مهاجران در صنایع به گفت و گو بپردازند.

دفتر مرکل گزارش روزنامه بیلد را درباره برگزاری این نشست در تاریخ 14 سپتامبر سال جاری میلادی رد کرده است.

روزنامه فرانکفورتر آلگماین تسایتونگ نیز ماه گذشته میلادی گزارش داد که 30 شرکت بزرگ آلمانی تا ژوئن سال جاری میلادی تنها 54 مهاجر را به خدمت گرفته‌اند که 50 تن از این افراد توسط پست دویچه به خدمت گرفته شده‌اند.

زیگمار گابریل، معاون مرکل ماه گذشته میلادی به کمپانی‌های بزرگ آلمانی تاکید کرد تا مهاجران بیشتری را به خدمت بگیرند.

بیش از 1 / 1 میلیون آواره و مهاجر در سال گذشته میلادی وارد آلمان شدند که اکثرشان از کشورهای عراق، سوریه و افغانستان هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟