مرکل: مهاجرانی که حق ماندن در اروپا را ندارد، باید به کشورشان بازگردانده شود

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15894

انگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز گذشته (شنبه) که در نشست سران کشورهای بالکان در مورد مهاجران اشتراک کرده بود، گفت: ما باید با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مانند افغانستان توافق کنیم تا مهاجرانی که حق ماندن در اروپا را ندارد به کشورشان باز گردانیم.

صدراعظم آلمان که در ماه های گذشته به علت سیاست های منعطف در قبال پناهجویان مورد انتقاد قرار گرفته است، گفت که اروپا باید به دنبال توافق با دیگر کشورها برای استرداد پناهجویانی باشد که فاقد صلاحیت لازم هستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ مرکل که هم اکنون به ویانا پایتخت اتریش سفر کرده است، گفت: ما می خواهیم در کنار عمل به تعهدات اخلاقی خود، مهاجرت غیرقانونی را متوقف کنیم.

وی افزود : لازم است که با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و به خصوص کشورهای آفریقایی و نیز پاکستان و افغانستان به توافق هایی دست یابیم که مشخص شود ؛ آنهایی که حق ماندن در اروپا ندارند به کشورهای خود باز می گردند.

اتحادیه اروپا و ترکیه در ماه مارس به توافقی دست یافتند که آنکارا به موجب آن متعهد شده است تا در قبال دریافت برخی امتیازها، مانع سیل پناهجویان به سمت یونان شود.

اما تلاش پناهجویان برای رسیدن به ایتالیا از مصر و لیبی چالش جدیدی برای سران اروپایی به وجود آورده است. مجارستان به ویژه موضعی سختگیرانه در این رابطه دارد و با استفاده از سیم خاردار سعی کرده است تا مسیر ورود مهاجران را بسته نگه دارد.

هم اکنون نشست سران کشورهای بالکان در همین رابطه در ویانا پایتخت اتریش در جریان است. در این نشست علاوه بر رهبران یونان، مقدونیه، صربستان، آلبانی، کرواسی، اسلوونی، بلغارستان و رومانی، سران آلمان، اتریش و مجارستان هم مشارکت دارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟