مرکز اسلامی در کابل یا کارخانه داعش سازی در افغانستان؟!

  • انتشار: ۸ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 1329

از بعضی منابع خبری به گوش می رسد عربستان سعودی چک سفید امضایی را برای احداث مرکز اسلامی کابل به یک شرکت عربستانی داده و این شرکت قرار است ساخت یک مرکز بزرگ آموزشی به اصطلاح اسلامی را در افغانستان آغاز کند.

این مرکز که از هم اکنون نام”ملک عبدالله” را بر خود گرفته، در زمینی به مساحت نزدیک به 119 هزار متر مربع در”تپه مرنجان”، در مرکز شهر کابل ساخته می شود. هزینه ساخت این مرکز به تنهایی 45 تا 100 میلیون دلار برآورد شده است.

عربستان همچنین اعلام کرده که هدفش از چنین هزینه ای پیاده سازی “اسلام معتدل” و تدریس آن می باشد!

البته این اولین مرتبه نیست که سعودی های برای اسلام و کشورهای اسلامی دلسوزی می کنند! و با شعار اسلام معتدل اقدام به ساخت مدارس و دانشگاه های به ظاهر اسلامی می نمایند. نمونه بارز آن کشور پاکستان است و مدارس و مراکزی که از دلشان تکفیری های داعشی بیرون آمدند.

حمایت سعودی ها از تروریست ها، مطلبی است که از شدت وضوح نیازی به استدلال ندارد؛ ناامن سازی کشورهای مختلف مخصوصا کشورمان افغانستان مدت هااست که از طریق پاکستان و حمایت شیوخ ثروتمند عرب دنبال می شود و البته مرزهای این ناامنی ها تا سوریه، لبنان و عراق هم کشیده شد تا جایی که امکان بریده شدن دسته چاقو توسط خود چاقو هم وجود داشت.

با اندک توجهی به ریشه های فکری و تئوریک داعش متوجه این موضوع می شویم که خروجی آموزه های وهابیت در دانشگاه ها همان جنایتکارانی می شود که نه خدا را می شناسند و نه بویی از انسانیت برده اند. برده داری فکری و اندیشه ای دقیقا همان اتفاقی است که در دنیای مدرن صورت می گیرد.

کشورهایی نظیر عربستان با راه‌اندازی مراکز به اصطلاح اسلامی در پی برده پروری فکری هستند تا با استفاده از آدم هایی که حتی با هیچ حیوانی قابل مقایسه نیستند مقاصد و اغراض خود را در منطقه پیش ببرند.

حالا قرار است این پروژه در افغانستان نیز پیش برده شود و کشورمان نیز همانند پاکستان طعمه شده که باید با اقدامات عاجل جلوی آن را بست و ریشه اش را خشکاند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟