مرور پرونده مبارزاتی شیخ عزیزالله نجفی

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 654

شیخ عزیزالله نجفی در حالی که به عنوان مجاهدی نستوه و مبارزی برای برقراری اخوت اسلامی در غرب افغانستان مطرح بود ۲روز پیش توسط افراد مسلح ناشناس به شهادت رسید و پیکر وی امروز در هرات به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر عالم برجسته افغانستان شیخ عزیزالله نجفی ساعتی پیش در شهر هرات در غرب افغانستان برگزار شد.
حجت الاسلام شیخ عزیزالله نجفی یکی ازچهره های سرشناس هرات و جامعه روحانیت افغانستان بود.
ایشان در دوران جوانی و تجاوز شوروی به افغانستان مسئولیت جبهه مبارزه با شوروی را برعهده داشت و یکی ازهمرزمان «اسماعیل خان» فرمانده مقتدر افغان در غرب افغانستان بود.

نجفی توانسته بود که در میدان مبارزه دوست و همرزم واقعی مجاهدین باشد. وی در زمان حکومت طالبان چندین بار بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت و مدتی هم مهاجرت را در ایران سپری کرد، با شکست طالبان وارد هرات شد و با ایجاد مدرسه و مسجد «محمدیه» درزادگاه خود یعنی روستا «جغاره» ازتوابع شهرستان «انجیل» هرات توانست رونق بهتری به جامعه اسلامی و آموزش علوم دینی در افغانستان دهد.

شیخ عزیزالله نجفی توانست درجریان 2 دوره انتخابات شورای ولایتی نامزد پیشتاز شود و معاونت شورای ولایت هرات را نیز بدست آورد. وی از آنجایی که یکی ازچهره های سرشناس هرات بود به عنوان یکی از اعضای برجسته شورای اخوت اسلامی این ولایت تعیین شد و در این مدت توانست با برگزاری همایش ها و مراسم های دینی وحدت بین مذاهب را تقویت بخشد. حجت الاسلام نجفی در کنار نمایندگی در شورای ولایتی هرات مسئولیت امامت مسجد محمدیه را نیز برعهده داشت.

وی سرانجام 2 روز قبل، هنگام خروج از مراسم ختم قران هدف گلوله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و به شهادت رسید. این دومین مورد قتل علما در جریان 5 ماه اخیر در هرات می باشد.پیش از این «فاروق حسینی» یکی از علمای اهل سنت و از مجاهدین سرشناس هرات نیز پس از برگزاری نماز مغرب به شهادت رسید.

«وحیدی» سرپرست ولایت هرات تعهد کرده است که تا 3 روز آینده عاملان ترور شیخ عزیزالله نجفی توسط نیروهای امنیتی دستگیر خواهند شد.

 

شیخ عزیزالله نجفی شیخ عزیزالله نجفی شیخ عزیزالله نجفی شیخ عزیزالله نجفی خاکسپاری شیخ عزیزالله نجفی خاکسپاری شیخ عزیزالله نجفی خاکسپاری شیخ عزیزالله نجفی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟