مرد «همیشه در حال مذاکره» به کابل می آید

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 2612

وزارت خارجۀ ایران می‌گوید که قرار است محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ این کشور از افغانستان دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه، مرضیه افخم، سخن‌گوی وزارت خارجۀ ایران می‌گوید که گفت‌گو تا کنون در مورد چگونه‌گی سفر وزیر خارجۀ ایران به افغانستان جریان دارد.

به گفتۀ وی وزیر خارجۀ ایران در آیندۀ نزدیک به افغانستان سفر خواهد کرد.

مرضیه افخم می‌گوید که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز قرار است طی سفری به ایران برود.

هم‌چنان خانم افخم اضافه می‌کند که در حال حاضر افغانستان و ایران از روابط خوبی برخودار اند و در صدد افزایش این روابط نیز هستند.

گفته می‌شود در این سفر محمد جوا ظریف به افغانستان موافقت‌نامه‌های هم‌کاری‌های استراتیژیک نیز میان دوکشور به امضا می‌رسد.

این در حالی‌ست که یک‌ماه‌پیش حاجی محمد محقق، معاون دوم رییس اجرایی نیز طی سفری به ایران رفت و در بخش‌های مختلف به ویژه در مورد پناهنده‌گان افغان در ایران با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌گو کرد.

از سویی، روابط افغانستان و ایران طی سیزده‌سال گذشته در حد نسبتن میانی بود اما اکنون دیده می‌شود که حکومت جدید در پی گسترش بیش‌تر این روابط است.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. بنده خدا
    (۱۱ میزان ۱۳۹۴)

    ینی دروغ میگید عین…..واقعا جای تاسف داره کجا روابط خوب بوده این همه مهاجرا رو تو ایران اذیت میکنن از روابط خوبه؟اگه بد بود حتما تجاوز و کشتن رایج میشد تو کشور….ینی اینقدر از این دروغا گفتید که خودتونم باورتون شده راسته خدا ریشه تون رو از زمین بکنه که اینقدر شیعه های افغانی اذیت میکنید یکی مثل این خبرگزاریم میشه جاسوس ایران….

نظر شما چیست؟