مردم و نمایندگان هرات خواستار منحل شدن شرکت برشنا شدند

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادسیاست
  • شناسه مطلب: 22851

در هرات نمایندگانی از شورای ملی، شورای ولایتی، نهادهای مدنی و روحانیون از مردم خواسته‌اند که تا مشخص شدن دلیل چند برابر آمدن هزینه‌های هنگفت از سوی شرکت برشنا در هرات از پرداخت بل‌های برق خودداری کنند. آنان همچنین خواستار منحل شدن شرکت برشنا شده اند.

جنجال بر سر بل‌های سرسام‌آور برق در هرات از دو هفته به این‌سو بالا گرفته و هزاران تن از باشندگان این شهر طی این مدت بارها به حکومت برای پی‌گیری این موضوع هشدار دادند.

باشند‌گان هرات می‌گویند که هزینه‌ی برق آنان طی دو – سه دوره اخیر در بل‌های برق سه تا چهار برابر بیش از گذشته شده، در حالی که در مصارف آنان هیچ تفاوتی نیامده است.

دیروز شنبه در چندین تجمع در هرات دادخواهی‌هایی از سوی معترضین آغاز شد. شکایت بر سر هزینه هنگفتی که به گفته‌ی باشند‌گان هرات در بل‌های برق مشاهده می‌شود، علاوه بر مردم، صدای نمایند‌گان هرات در شورای ملی، اعضای شورای ولایتی این ولایت، شورای مشورتی، جامعه‌ی مدنی و بازرگانان را نیز بلند کرده است.

شماری از نمایند‌گان هرات در مجلس نمایند‌گان می‌گویند که شرکت برشنا به دولت و مردم افغانستان چندان پاسخ‌گو نیست و از این رو باید با وزارت انرژی و آب افغانستان مدغم شود.

غلام فاروق نظری نماینده مردم هرات در مجلس می‌گوید که اعضای این مجلس در پی اعتراض مردم هرات طی نامه‌ای به رییس مجلس نمایند‌گان خواستار پی‌گیری این موضوع شدند. به گفته آقای نظری پس از آن مجلس از وزارت انرژی و آب خواستار وضاحت شد ولی وزارت انرژی و آب افغانستان گفت که برشنا یک شرکت خصوصی است و به وزارت انرژی و آب افغانستان پاسخ‌گو نمی‌باشد.

آقای نظری می‌گوید که به همین دلیل شمار زیادی از اعضای مجلس نمایند‌گان خواستار ادغام این شرکت با وزارت انرژی و آب شدند تا به شکایت‌های مردم رسیده‌گی شود. آقای نظری می‌گوید که یک کارمند دولت با ۵ یا ۶ هزار افغانی حقوق ماهانه خود چطور هزینه ۲۰۰۰۰ افغانی بل برق خود را پرداخت کند؟

به گفته آقای نظری، از آن جایی که شرکت برشنا در این زمینه پاسخ‌گو نیست، اعضای مجلس تصمیم گرفته‌اند تا این موضوع را با شخص رییس‌جمهور در میان بگذارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟