مراسم خاکسپارى قربانيان حادثه پکتيکا انجام شد

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 1216

مراسم خاکسپارى قربانيان رويداد ولسوالى يحيى خيل ولايت پکتيکا، با شرکت رييس اجرايى و شمارى از وزيران سرپرست و اعضاى ولسى جرگه انجام شد.

به گزارش پژواک این مراسم عصر دیروز با شرکت خانواده ها و اقارب آنان، داکتر عبدالله رييس اجرايى حکومت و وزيران سرپرست سرحدات و قبايل، صحت عامه، مخابرات، معينان وزارت هاى دفاع و داخله و وکلاى منتخب مردم پکتيکا در ولسى جرگه، در ولسوالى يحيى خيل انجام گرديد.

داکتر عبدالله با ابراز غمشريکى اطمينان داد که حکومت، مجروحين را تحت پوشش کمکهاى صحى قرار ميدهد و با بازماندگان کشته شدگان، از هيچ نوع مساعدتى دريغ نخواهد کرد.
رييس اجرايى حکومت، اين حملۀ انتحارى را کار طالبان مسلح خوانده و آنرا به شدت محکوم نموده و آنرا را جنايت نابخشودنى وعمل خلاف ارزشهاى انسانى و اسلامى خوانده، از نهادهاى امنيتى خواست تا در مورد تحقيقات جدى نمايند.

رياست عمومى امنيت ملى گفته است که اين حمله، توسط گروه حقانى صورت گرفته است اما تا حال کسى مسووليت اين حمله را به دوش نگرفته است.

بر اثر حملۀ انتحارى عصر دوم قوس در مسابقات واليبال در ولسوالى يحيى خيل٦٢ تن کشته شده و بیش از ٨٤ تن ديگر جراحت برداشته است که اکثر آنان، افراد ملکى و اطفال بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟