مذاکره با طالبان در هلمند آغاز شد

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12280

مسئول عملیاتی امنیت ولایت هلمند با اشاره به اینکه جنگ جاری در جنوب کشور ریشه‌های اطلاعاتی دارد از آغاز مذاکرات مقامات با طالبان برای توقف درگیری‌ها در این ولایت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، «عبدالجبار قهرمان» مسئول عملیاتی امنیت ولایت هلمند اعلام کرد: به تازگی مذاکراتی با سران طالبان مسلح برای آتش بس در این ولایت آغاز شده و تاکنون نتایج مثبتی را نیز در پی داشته است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: اکنون پى برده‌ایم که جنگ راه حل نیست، از این رو در هلمند با مخالفان مسلح، روند مذاکرات را پیش گرفته‌ایم که نتایج مثبتی داشته است.

قهرمان افزود: در ماه گذشته با ٤٥ نفر از سران و اعضای گروههای طالبان در هلمند ملاقاتهاى ویژه‌ای شده است که این افراد در حال حاضر برای پایان دادن به جنگ جاری همکاری می‌کنند.

مسئول عملیاتی امنیت ولایت هلمند خاطرنشان کرد: اکنون قصد داریم دو طرح را که یکی مجبور کردن برخی طالبان برای کنار گذاشتن جنگ و دیگری ایجاد اصلاحات و تشکیل مدیریت کارا را اجرایی کنیم.

این مقام محلی اذعان داشت: در گذشته میان شهروندان و مسئولان ولایت هلمند فاصله زیادی وجود داشت و این موضوع سبب ایجاد فرصت برای مخالفان مسلح شده بود.

وی ادامه تصریح کرد: ولایت هلمند با هیچ کسی معامله نمی‌شود و نه گفت‌وگویی برای این منظور صورت می‌گیرد، اما برای توقف جنگ مذاکرات با علمای دینی، متنفذین و بزرگان قومی و شخصیتهای جهادی ادامه دارد.

عبدالجبار قهرمان اظهار داشت: جنگ جاری ولایت هلمند در حال فروکش است ، اما این جنگ ریشه‌های اطلاعاتی دارد و نیازمند مبارزه طولانی است.

مسئول عملیاتی امنیت ولایت هلمند در حالی از آغاز مذاکرات با سران طالبان مسلح ولایت هلمند برای توقف جنگ می‌گوید که در روزهای گذشته افراد وابسته به این گروه یک پایگاه بزرگ نظامی «به نام فیضان» را که در مسیر شهرستانهای گرشک و موسى قلعه قرار دارد را تصرف کردند.

«جان کمپبل» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در این باره گفت: طالبان توانسته با تصرف پایگاه نظامی فیضان تانک و تجهیزات سبک و سنگین زیادی را در اختیار بگیرند.

هم‌اکنون ولسوالی های «باغران»، «دیشو»، «موسى قلعه» و «نوزاد» ولایت هلمند در جنوب افغانستان تحت تصرف طالبان مسلح قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟