مذاکرات چهار جانبه کماکان بی نتیجه دنبال میشود

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12102

چهارمین دور «گفتگوهای افغانستان و پاکستان» با حضور شماری از نمایندگان نهادهای دولتی و جامعه مدنی و کارشناسان دو کشور در کابل برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک؛ این نشست بعد از ظهر دیروز به میزبانی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در هوتل سرینا راه اندازی شد.

انستیتوت مطالعات استراتژیک در خبرنامه یی گفته است این گفتگو‌ها با موضوع «افغانستان-پاکستان؛ به سمت تغییر دیدگاه‌ها» صورت گرفت.

در خبرنامه آمده است که در این نشست، کارشناسان، مقام های دولتی، پارلمانی، احزاب سیاسی و جامعه مدنی از افغانستان و هیئتی از نمایندگان رسمی، نظامی، جامعه مدنی و رسانه‌یی پاکستان و شماری از دیپلمات‌های خارجی مقیم کابل شرکت کرده بودند.

سومین دور این گفتگو‌ها ۱۴ تا ۱۷ قوس سال جاری در شهر اسلام آباد و دور دوم و اول آن، میزان و جوزای امسال به ترتیب در هرات و اسلام آباد صورت گرفته بود.

بر پایه معلومات انستیتوت مطالعات استراتژیک، در نشست های قبلی در مورد مشکلات و موانع رابطه بین دو کشور و جستجو برای یافتن راه حل‌های مشترک بحث و گفتگو شده است.

در بیشتر از یک سال گذشته با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، روابط افغانستان و پاکستان بهبود یافته است و مقام های ارشد دو کشور چند بار تا اکنون با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند و از بهبود مناسبات دوجانبه خبر داده اند.

هفته گذشته دور دوم نشست های چهارجانبه نمایندگان ارشد دولت های افغانستان، پاکستان، چین و امریکا در کابل برگزار شد و کشورهای شرکت کننده با صدور اعلامیه یی مشترک ضمن اعلام حصول پیشرفت‌ در مورد نقشه راه صلح افغانستان، از طالبان خواستند غرض حل و فصل تمام اختلاف های سیاسی با حکومت افغانستان وارد مذاکره شوند.

کشورهای عضو موافقت کردند تا نشست‌های منظم را به منظور پیشبرد روند صلح در افغانستان ادامه دهند و در همین راستا نشست بعدی خود را ۱۷ ماه دلو سال جاری در اسلام آباد برگزار کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟