مذاکرات پنهانی طالبان و آمریکا در حال انجام است

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 45307

بعد از گزارش روزهای قبل رسانه های آمریکایی مبنی  بر تمایل آمریکا برای مذاکره مستقیم با طالبان، اکنون گزارش می شود که دیپلمات های آمریکایی با تعدادی از نمایندگان طالبان در قطر مذاکره کرده است.

ان بی سی آمریکا به نقل از یکی از مذاکره کنندگان طالبان که می خواهد هویتش افشا نشود، گزارش داده است که پنج دیپلمات آمریکایی در یک هتل در قطر با نمایندگان طالبان مذاکره داشته است.

این نماینده طالبان گفته است که تاکنون چندین بار با مقام های آمریکایی در یک هتل در دوحه قطر دیدار و مذاکره کرده اند.

این شبکۀ خبری در گزارشش نگاشته که دیدار نمایند‌گان دولت امریکا و گروه طالبان در افغانستان، قطر و امارات متحده عربی انجام شده است.

یکی از مذاکره کنندگان گروه طالبان به ان بی سی گفت که تدابیر امنیتی در محل ملاقات نمایندگان طالبان و مقام‌های آمریکایی بسیار زیاد بوده و حتی به کارمندان هتل اجازه داده نمی‌شد تا داخل این بخش از هتل شوند.

ان بی سی از زمان این دیدار چیزی نگفته است. پیش از این یک رسانه غربی گزارش داده بود که آمریکا به دلیل عدم موفقیت استراتژی اش برای افغانستان، قصد دارد به صورت مستقیم با طالبان مذاکره کند.

طالبان همواره گفتگو با حکومت افغانستان را رد کرده است و می گوید دولت افغانستان دست نشانده است و صلاحیت ندارد، و به همین خاطر با حکومت افغانستان مذاکره نخواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟