مذاکرات «رو در رو» به تعویق افتاد

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12565

گفته می شود که گفتگوهای رو در روی صلح میان دولت افغانستان و گروه های مختلف طالبان تا یک الی دو هفته دیگر به تعویق افتاده است، این در حالیست که طالبان روز گذشته اعلام کردند که در گفتگوهای صلح شرکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از منابع خبری، جاوید فیصل معاون سخنگوی رئیس اجرایی کشور می گوید گرچه دولت کاملا برای گفتگوها آماده است، اما این مذاکرات شاید تا با کمی تاخیر برگزار گردد.

آقای فیصل گفت که گروه همکاری های چهارجانبه همچنان در تلاش است تا هر چه سریع تر زمینه برگزاری گفتگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان را برگزار کند.

وی همچنین گفت که گروه همکاری های چهارجانبه درصدد مشخص کردن علت اصلی تاخیر پیش آمده در برگزاری مذاکرات صلح است و می گوید که این تاخیر از سوی دولت پیش نیامده است.

این درحالیست که با وجود همه این تلاش ها از سوی گروه همکاری های چهارجانبه، گروه طالبان روز گذشته اعلام کردند که در مذاکرات صلح شرکت نخواهند کرد.

گروه طالبان روز گذشته بیانیه ای صادر کرد و علت شرکت نکردن خود را ادامه حضور سربازان آمریکایی در افغانستان، ادامه حملات هوایی و گسترش عملیات های نیروهای دولتی علیه این گروه اعلام کرد.

این گروه پیش تر برای شرکت در مذاکرات صلح پیش شرط هایی را مطرح کرده بود که از جمله خروج نیروهای خارجی، لغو تحریم های سازمان ملل علیه این گروه و آزادی برخی زندانیان این گروه بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟