مدیرکل اشتغال اتباع خارجی ايران: پروانه‌های موقت کار همراه با کارت آمايش توزیع خواهد شد

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 62430

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی ايران با بیان اینکه آخرین آمار از میزان اشتغال اتباع خارجی در این کشور مربوط به سال ۹۴ است، گفت: بر اساس این آمار ۳۶۰ هزار پروانه کار موقت برای نیروی کار افغان صادر شده است.

«محسن ابراهیمی» در گفتگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه سیاست‌گذاری و مهندسی محیط کسب و کار اتباع خارجی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: مهندسی محیط کسب و کار اتباع خارجی به این معناست که در محیط کسب و کار این گروه از شاغلان تأثیر گذار باشیم و بازار کار غیر ایرانی را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم به دلیل عدم وجود اطلاعات و سیاست گذاری لازم، ذهنیت‌ها در خصوص استفاده از نیروی کار غیر ایرانی دچار اشتباه است؛ در حال حاضر اتباع غیرایرانی بخشی از بازار کار ایران هستند و عدم حضور آنها ممکن است تأثیرات منفی در اقتصاد داشته باشد.

به بیان وی: به دلیل اینکه اگر این افراد نباشند در مؤلفه‌های تولید تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت می‌شود. به عنوان مثال در بخش ساختمان بخش زیادی از نیروی کار ما افغان هستند که وقتی نیاز به کار این افراد وجود داشته باشد و در قبال آن نیز عرضه پایین باشد، طبیعتاً موجب افزایش دستمزد و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده مسکن خواهد شد.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار ايران، از اجرای طرح آمایش چهاردهم اتباع خارجی از ماه جوزا خبر داد و افزود: طرح آمایش حدود ۲ ماه زمان می‌برد. ضمن اینکه همزمان پروانه‌های موقت کار همراه با کارت اقامت توزیع خواهد شد. امسال نیز سیاست ما بر این است که از طریق خوداظهاریِ نیروی کار در زمان مراجعه برای دریافت پروانه کار بتوانیم واقعیت‌های بازار کار خود را شناسایی کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟