مخالفت شدید سیاف با صلح دولت افغانستان با گلبدین حکمتیار

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 15695

بعد از اینکه گمانه زنی ها در مورد صلح دولت و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی بالا گرفت، عبدالرب رسول سیاف عضو شورای حراست و ثبات افغانستان گفته است به شدت مخالف صلح دولت افغانستان با گلبدین حکمتیار است.

رهبر حزب دعوت اسلامی و عضو ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان با اشاره به توافق صلح دولت و حکمتیار تاکید کرد که تا زمانی که زنده است با توافق با طالبان و حزب اسلامی حکمتیار مخالفت خواهد کرد.

عبد الرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی و عضو ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان با توافق صلح با طالبان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با دولت کابل مخالفت کرد.

این در حالی است که پیش از این شورای حراست و ثبات افغانستان از صلح با طالبان این کشور حمایت مشروط کرده بود.

یک منبع در حزب اسلامی به آژانس خبری روهی گفته است که زمانی که سیاف در هند تحت مداوا بوده است در تماسی با رئیس شورای عالی صلح افغانستان مخالفت خود را با توافق حزب اسلامی حکمتیار و دولت کابل اعلام کرده است.

به گفته این منبع، رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان اظهارداشت که با طالبان و حزب اسلامی حکمتیار صلح نخواهد کرد.

پیش از این نیز برخی گفته بودند که عبدالله عبدالله ریاست اجرایی دولت کابل با توافق صلح حکمتیار و دولت کابل مخالف است در حالی که حزب جمعیت اسلامی از این روند اعلام حمایت کرده بود.

همچنین این پایگاه خبری نوشته است که «یونس قانونی» و «ذبیح الله مجددی» به نمایندگی از مجددی نیز با صلح دولت کابل و حکمتیار مخالفند.

نزدیک به دو هفته است که همواره دولت کابل و حزب اسلامی بر نهایی شدن توافقنامه صلح تاکید می‌کنند اما امضای این توافقنامه به تعویق افتاده است.

پیش از این اشرف غنی رئیس جمهور گفته بود، توافقنامه صلح حکومت وحدت ملی با گلبدین حکمتیار به زودی امضا خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟