مخالفت دوباره پاکستان با نقش هند در افغانستان

  • انتشار: ۲۲ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31853

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که نقش هند در افغانستان مورد قبول اسلام‌آباد نیست و باعث ناامنی در منطقه خواهد شد.

به گزارش پاکستان تودی، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهار داشت نقش هند در بحران افغانستان ممکن است ثبات در منطقه را به خطر اندازد؛ پاکستان این موضوع را بسیار جدی می‌داند و آن را در نشست‌های بین‌المللی مطرح کرده است.

وی افزود: اسلام‌آباد این موضوع را در دیدار با هیئت بلند‌پایه آمریکایی مورد بحث قرار داده پس از آن نیز شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در دیدار با مایک پنس و معاون اول ترامپ نیز این موضوع را مطرح کرده است.

زکریا، دیدار هیئت آمریکایی را نیز بسیار سازنده عنوان کرد و افزود که دو طرف بر ادامه همکاری‌ها در تمام سطوح موافقت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه تصریح کرد: ما شواهدی از مداخله هند در افغانستان ارائه کرده‌ایم.

وی محور گفت‌وگوها با هیئت آمریکایی را یافتن راه‌حلی برای پدیده تروریسم و بحران افغانستان اعلام کرد و افزود که پاکستان خواستار راه‌حلی به رهبری افغان‌ها است.

در حالی که رئیس جمهور آمریکا در اعلام استراتژی این کشور در قبال افغانستان خواستار نقش بیشتر دهلی‌نو در این کشور شده بود، عباسی تصریح کرد که اسلام‌آباد نقش نظامی و یا سیاسی هند در افغانستان را تحمل نمی‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟