محکومیت شدید تظاهرات ضد مسلمانان در شهرهای مختلف آمریکا

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25602

به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، شماری اعتراضات محدود در نیویورک، شیکاگو با هدف زیر سوال بردن مسلمانان روی داده که این امر باعث اعتراضاتی علیه این اقدام گروه های تندروی ضد مسلمانان شده است.
بر این اساس، صدها معترض به سیاست های ضد مسلمانان روز شنبه در خیابانهای سیاتل دست به تظاهرات زده تا به اعتراض علیه معدود معترضانی بپردازدند که مدعی هستند قانون شریعت با آزادی های غربی ناسازگار است. معترضین به سیاست ها علیه مسلمانان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود «سیاتل در کنار همسایگان مسلمانش می ایستد»، شعارهایی با این مضمون سر می داند که «نه نفرت نه هراس، مسلمانان در اینجا مورد استقبال هستند.
چندی بعد پلیس سیاتل برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده و چندین تن را نیز دستگیر کرد. پلیس سیاتل اعلام کرد که در حال بررسی این امر است که چه تعدادی از معترضین دستگیر شده و چه اتهاماتی علیه آنها طرح شود.
پلیس در عین حال در سنت پل مینه سوتا هفت نفر را در جریان اعتراضات دستگیر کرد. تظاهرات از سوی سازمان موسوم به «اقدام برای آمریکا» سازماندهی شده که هدفش را اعتراض به نقض حقوق بشر اعلام کرده که در قالب اقدامات گروهی ضد مسلمانان از سوی مرکز حقوق فقر جنوبی سازماندهی شده است.
بر اساس این گزارش، تظاهرات باعث هراس های امنیتی در سراسر آمریکا شده و در زمانی صورت می گیرد که نفرت علیه مسلمانان در حال افزایش است.
اقدامات علیه مسلمانان از زمان حادثه تروریستی لندن چند برابر شده است.
به نوشته گاردین، ائتلافی متشکل از 129 سازمان ملی و محلی روز جمعه طی نامه ای با ابراز نگرانی از شهرداران شهرهای آمریکا خواستند که این تظاهرات ضد مسلمانان را محکوم کنند که همزمان با ماه رمضان برگزار شده است.
تظاهرات روز شنبه در شیکاگو نزدیک ساختمانی برگزار شد که از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ساخته شده است.
حدود 30 تظاهرات کننده در گوشه ای از خیابان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «قانون شریعت را ممنوع کنید» و «قانون شریعت بی احترامی به زنان است».

گروه کوچکی نیز نزدیک یادبود جرج واشنگتن فریاد می زدند که «آمریکا در اولویت است» که یادآور شعار ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی است که «آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد».

تظاهرات کنندگان به اقدامات ضد مسلمانان در سیاتل در نامه خود به شهرداران آمریکایی نوشته اند: «ما بشدت نسبت به نوع پیامی که این تظاهرات به جامعه آمریکا و مردم خوب سیاتل ارسال می کند، نگرانیم- اینکه مردم را صرفا به خاطر اعتقاداتشان زیر سوال ببریم پسندیده نیست.
ما حقوق ملی و محلی، سازمان های مدنی را درک می کنیم و از شما می خواهیم حرف خود را از طریق نماینده منتخب خود برای رد این اقدامات بزنید.»

دستکم چندین مقام رسمی این تظاهرات علیه مسلمانان را محکوم کرده که به باور آنان باعث تقویت هراس و نفرت به بهانه آزادی بیان می شود. دبی دینگل نماینده دمکرات کنگره از میشیگان در این رابطه گفت که «ما باید به یاد داشته باشیم زمانی قوی هستیم که متحد باشیم.»

نگرانی ها در درون جامعه مسلمانان آمریکایی از زمان به قدرت رسیدن ترامپ افزایش یافته است که اظهارات اسلام هراسانه وی باعث واکنشهای بسیاری شد. ترامپ قول داد که مانع ورود مسلمانان به آمریکا شود و به دروغ مدعی شد که مسلمانان در پی حوادث 11 سپتامبر بر روی بام منازل خود در نیوجرسی به جشن و پایکوبی پرداختند.
بر اساس اسناد اف بی آی، نفرت علیه مسلمانان طی سالهای اخیر افزایش یافته  و به 67 درصد بین سالهای 2014 و 2015 رسیده است. با این حال حامیان حقوق شهروندی امیدوارند با برگزاری مراسم مختلف جنبه های مثبت مسلمانان را برای جامعه آمریکا نشان داده و مانع تشدید اقدامات علیه مسلمانان شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟