محمد محقق خواستار بسیج مردمی علیه گروه های تروریستی شد

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29456

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در واکنش به حمله مهاجمان انتحاری به مسجد امام زمان شهر کابل از تمامی شهروندان کشور خواسته تا علیه گروه‌های تروریستی بسیج شوند.

دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست اجرایی امروز (شنبه) با نشر اعلامیه‌ای به نقل از آقای محقق حملات تروریستی روز گذشته در مسجد امام زمان شهر کابل را به شدت محکوم کرده است.

آقای محقق گفته؛ ملت عزيز و با ديانت؛ با توجه به اینکه اینگونه حملات برای ایجاد نفاق مذهبى میان شهروندان باهم برادر افغانستان طراحی و عملی می‌شوند، مردم ما باید هوشیار باشند و با آگاهی از دسايس بيگانگان و صبر اسلامی خودشان توطئه‌های دشمنان قسم خورده این ملت را خنثی نمایند.

در اعلامیه گفته شده است “به ملت عزتمند افغانستان خطاب می کنم؛ درست است که فرزندان قهرمان شما در صفوف نیروهای امنیتی برای تامین امنیت کشور تلاش دارند، ولی شما مردم در قالب بسيج‌هاى مردمى همیشه برای مقابله با هرنوع شرایط آمادگی داشته باشید تا از وقوع چنین جنایات وحشتناک و حوادث خونین جلوگیری نمایید. چه در شهرها و چه در ولایات، در مساجد و تكايا و در هر جایی که هستید، در هماهنگی با ارگانهای امنیتی، آمادگی همه جانبه بگیرید”.

معاون دوم ریاست اجرایی همچنان از حکومت خواسته که از طرح امنیتی و اداری مناطق مرکزی و نقاط آسیب پذیر کشور و اماکن مذهبی که او و معاون دوم ریاست جمهوری به شورای امنیت فرستاده‌اند حمایت کند.

آقای محقق گفته:” از حکومت می‌خواهیم برای بسيج مردمى حمايت از آن مناطق و مراكز، امکانات لازم را فراهم نماید تا مردم بتوانند در کنار نیروهای امنیتی شان از جان و مال خود دفاع نموده و در جلوگیری از فجایع این چنینى سهم بگیرند. طبیعی است، در صورتی که حکومت مردم را حمایت و تجهیز نکند، مسووليت خون هاى بناحق ريخته مردم بدوش حكومت خواهد بود زيرا مطابق قانون اين حكومت است كه وظيفه تأمين امنيت را بدوش دارد”.

وی تاکید کرده:”تنها وظيفه حكومت به اين خلاصه نميشود كه بعد از وقوع جنايات بشرى صورت اطفال شهداء و زخميان حادثه را فريبكارانه ببوسد و يكمقدار كمك مالى كند و اشك تمساح بريزد، با توجه به طريقه عمل خوارج تكفيرى، حكومت بايد تدابير مؤثر پيشگيرانه داشته باشد كه از قتل عام مردم در مساجد و مراكز عمومى جلوگيرى شود”.

روز گذشته تروریست های داعش با حمله به مسجد امام زمان در شهر کابل بیش از 20 از نمازگران را به شهادت رساند و ده ها تن دیگر نیز در این رویداد زخمی شده است. اما منابعی قربانیان این رویداد را بیشتر از آن چیزی می دانند که مقامات اعلام کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟