محلی در بیت المقدس که قرار است سفارت آمریکا در آن احداث شود

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19185

بعد از ورود یک هیئت آمریکایی به قدس؛ روز گذشته ویدویی از دی سانتیس عضو کانگرس آمریکا در محلی در بیت المقدس در حال قدم زدن، منتشر شده است که گفته می شود قرار است در این محل سفارت ایالات متحده آمریکا احداث شود.

یک هیات آمریکایی شامل اعضای کمیته فرعی امور امنیت داخلی سنای آمریکا روز شنبه به بیت المقدس سفر کرده بود که گزارش ها می رساند هدف این هیات از سفر به این محل، اطلاع از جزئیات مشخص از جمله ابعاد سیاسی انتقال سفارت و بررسی مکان پیشنهاد شده در قدس غربی است.

در ویدئویی که شبکۀ سی ان ان منتشر کرد روی دی سانتیس، عضو کانگرس آمریکا، در حال قدم زدن در جایی در منطقۀ تلفیوت در بیت المقدس دیده شده است. احتمال می رود این همان جایی باشد که سفارت آمریکا قرار است به آن منتقل شود.

دونالد ترامپ اعلام کرده بود که سفارت خانۀ کشورش را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند. دی سانتیس نمایندۀ حزب جمهوری خواه آمریکا از ایالت فلوریدا در گفت و گو با مطبوعات گفته بود که مطمئن است ترامپ سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل خواهد کرد.

سناتور جمهوری‌خواه روی دی‌سانتیس یکی از برجسته‌ترین حامیان انتقال سفارت آمریکا به قدس است که ماه گذشته میلادی کمپینی را برای تشویق رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سریع سفارت آمریکا به قدس راه اندازی کرد.

وی در نامه‌ای به ترامپ که شامل امضای ۱۰۰ نماینده کانگرس بود خواهان انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی شده و اعلام کرد: اسرائیل هم‌پیمان قوی آمریکا در منطقه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟