محقق: مردم به داعش اجازه عبور از افغانستان را نمیدهند

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 9752

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه کشور در مراسم بزرگداشت از چهارمین سالروز شهادت برهان الدین ربانی گفت:”کشور های حامی داعش باید در عملکرد خود تجدید نظر نمایند و از حمایت تروریزم نو ظهور بین المللی دست بردارند”.

به گزارش خبرگزرای اطلس به نقل از افغان خبر، وی افزود: اگر این گروه که ازپشتبانی منابع نفتی برخوردار است؛ بیشتر قدرت یابد تنها کشور های اسلامی را به بحران نمیکشد بلکه کشور های حامی ان نیز خواهند سوخت.

آقای محقق بیان کرد که کشور های همسایه افغانستان باید بدانند؛ اگر برای سوزاندن خانه های افغان ها تروریزم هایی را به نام های مختلف تربیت کنند، فردا خانه خودشان نیز در همان اتش میسوزد.

وی تصریح کرد : مردم افغانستان اجازه نمیدهند تا داعش از خاک افغانستان عبور کرده و به منابع انرژی کشور های اسیای میانه دست یابند.

معاون دوم ریاست اجراییه همچنان از نسل جدید خواست تا از رفتن به اروپا دست کشیده و در مقابل گروه های تروریستی به نام های داعش و طالب مبارزه نمایند.

در همین حال استاد سیاف یکی از رهبران جهادی؛ دولت اسلامی را یک گروه نو ظهور میداند که عملکرد انها خلاف دین اسلام است.

وی میگوید خلیفه بودن در اسلام شرایطی دارد که باید درنظر گرفته شود، اما رهبر این گروه هیچ کدام از شرایط اسلامی را برای خلیفه شدن ندارد.

وی افزود:” این گروه با ظلم های که در حق مردم روا میدارد یک تصویر سیاه از اسلام به جهانیان نشان داده است.

به باور استاد سیاف؛ دستارهای سیاه داعش؛ دستار خلافت نه، بلکه دستار توطئه و فتنه بر ضد مسلمانان است.

این درحالیست که گروه داعش در این اواخر در ولایات شرقی کشور شروع به فعالیت کرده و شماری از بزرگان و عالمان در آن مناطق را به قتل رسانده اند و مردم بعضی از ولسوالی های ولایت ننگرهار نیز بخاطر نفوذ و فعالیت این گروه بی خانمان شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟