محقق: احساس ملت افغانستان نسبت به ایران بالاتر از همسایگی است

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 1780

محمد محقق معاون رییس اجرایی دولت کشورمان صبح امروز با حجه الأسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، در این دیدار که در ادامه برنامه های سفر آقای محقق به ایران انجام شد، وی ضمن تشکر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت افغانستان از دوران جهاد و مقاومت تا دوران اخیر و کمک به استقرار مردم‌سالاری در این کشور، گفت: احساس ملت افغانستان نسبت به ایران بالاتر از همسایگی بوده و این کشور را برادری بزرگ برای خود می‌داند.

محقق همچنین با تشکر از دولت تدبیر و امید بابت فراهم شدن فرصت تحصیل و آموزش مهاجران افغان در مدارس ایران خواستار تسهیلات بیشتر در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیز در دیدار محمد محقق معاون رییس اجرایی دولت،  تولید مواد مخدر در افغانستان را آسیبی برای کل منطقه دانست و تلاش جدی برای برخورد با این موضوع را ضروری عنوان کرد.

حسن روحانی اظهار داشت: اگر دولت افغانستان از ایران درخواست کند، آماده کمک علمی و تحقیقاتی در جهت تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و کاهش تولید مواد مخدر در این کشور خواهیم بود.

حاج محمد محقق همچنین در دیداری دیگر با «علی ربیعی» وزیر کار ایران خواستار توسعه همکاری ها و انتقال تجربیات در زمینه های مختلف از جمله آموزش های فنی و مهارتی، توانمندسازی معلولین، ترک اعتیاد، تامین اجتماعی و صندوق بیمه گر شد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت ساماندهی نیروی افغانی غیرمجاز در کشور ایران تاکید کردند و مقرر شد: موارد توافق در قالب تفاهم نامه مشترکی تنظیم و در آینده نزدیکی منعقد شود.

***مشاهده گزارش تصویری دیدار محمد محقق با حسن روحانی

 

نظرات(۲ دیدگاه)

  1. (۱۸ قوس ۱۳۹۳)

    https://www.facebook.com/video.php?v=426542750832543
    این لیک را یک بار بیبنید باز احساس تان را احساس میکنیم

نظر شما چیست؟