مجلس عوام انگلیس برگزیت را به تاخیر انداخت

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 56200
مجلس عوام انگلیس

مجلس عوام انگلیس قانونی را مبنی بر تاخیر در بریگزیت تصویب کرد که بر اساس آن ترزا می مجبور می‌شود تا برای جلوگیری از ایجاد بی نظمی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، طرح موسوم به بریگزیت را به تاخیر بیندازد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، این قانون توسط “یوت کوپر” قانون‌گذار حزب اپوزیسیون کارگر مطرح شد و در کمتر از ۶ ساعت تمام مراحل تصویب را در مجلس عوام طی کرد. در مرحله آخر این قانون با ۳۱۳ رأی در مقابل ۳۱۲ رأی تصویب شد. حالا این قانون باید از مجلس اعیان نیز عبور کند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که او بعد از ۱۲ آوریل، تاریخ اولیه اجرای بریگزیت، به دنبال تاخیری اندک در آن خواهد بود و این کار را برای سعی در همکاری با “جرمی کوربین” رهبر حزب کارگر انجام خواهد داد تا اینگونه بتواند طرحی که سه بار رد شده را به تصویب پارلمان برساند.

کوپر همچنین در مورد قرارداد تصویب شده گفت که هنوز نیاز است تا در مورد زمان و پروسه این قانون تصمیمات روشنی تنظیم شود.

ترزا می در حین بحث در مورد قانون جدید به پارلمان گفت: احتمالاً این به وضوح به حامیان پارلمانی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که نخست وزیر واقعاً چه چیزی می‌خواهد.

هر تأخیر دیگری در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیاز به تأیید همگانی رهبران اتحادیه اروپا دارد.

برای جلوگیری از یک بریگزیت ناگهانی بدون رسیدن به هیچ توافقی در ۱۲ آوریل، ترزا می باید چهارشنبه هفته دیگر نشستی با رهبران اتحادیه اروپا ترتیب دهد. او باید استراتژی‌ای محتمل برای پیروزی در پارلمان بر سر لغو توافقی که با بروکسل مذاکره کرد، را اعمال کند.

می اعلام کرد که اگر نتواند به یک رویکرد متحد با کوربین برسد، دولت انتخاب‌های متعددی در مورد روابط آینده با اتحادیه اروپا را به پارلمان می‌برد و در چند دور به رأی می‌گذارد.

تصویب این قانون از نتایج نفوذ و کنترل قانون گذاران مجلس عوام در مورد مسائل بریگزیت است. در پارلمان انگلیس معمول نیست که یک قانون بدون حمایت یا پیشنهاد دولت به تأیید و تصویب برسد.

دولت اعلام کرد که این قانون اشکالات زیادی از جمله کمبود وقت برای اقدامات بعدی را دارد و نگرانی خود را در مورد نحوه اجرای آن بیان کرد.

“بیل کش” قانون‌گذار محافظه کار و حامی بریگزیت این اتفاق را یک “انقلاب در قانون اساسی” توصیف کرد.

او پیش از رأی‌گیری در پارلمان گفت: این یک لحظه مهم در تاریخ قانونی ما است.

مشخص نیست که این قانون چه زمانی به مجلس اعیان خواهد رسید و در مورد آن بحث خواهد شد. فرآیند عبور قوانین از مجلس اعیان کندتر است و مخالفان می‌توانند در مورد آن بحث کنند. این اتفاق هر زمانی باشد تا قبل از پنجشنبه به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش ایسنا، “اولیور لتوین” قانون‌گذار محافظه کاری که به دنبال پیش برد این قانون بود گفت که حمایت گرمی از سوی مجلس اعیان وجود داشته است و امیدوار است تا این قانون به سرعت در آنجا نیز تصویب شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟