مجلس اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم کرد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 2615

در پی انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر مکرم اسلام (ص) توسط نشریه فرانسوی «چالی ابدو» ولسی جرگه با انتشار اطلاعیه ای این اقدام را محکوم کرده و از دولت های مسئول خواسته با کنترل اقدامات اینچنینی از خدشه دار شدن احساسات مسلمانان جهان جلوگیری نمایند.

متن اطلاعیه به شرح زیر میباشد:

دین مقدس اسلام در پرتو احکام نوارنی کلام خداوند(ج) بستر مناسب برای تأمین عدالت و امنیت حقوقی و اجتماعی همه ادیان دیگر را فراهم نموده و ارشادات معنوی و الهی را برای رهنمایی پیروان ادیان دیگر جهت دست یابی به تفکر متعقلانه دینی و خداجویی اشاعه داشته است.

هر گونه توطیه جویی، کفر نمایی، ترور و دهشت افگنی را بیرون از دایره اعتقاد خویش می داند.آنچه امروز بنام جریان های تروریست و افراطی دامن عزت مسلمانان را لکه دار می سازد،به هیج عنوان به دین نورانی اسلام تعلق نداشته بلکه جریان های توطیه آمیز دستگاه های کفری است که ریشه در پس خانه های سلطه گرایانه حلقات ضد دینی، دنیایی کفری دارد و دین اسلام از همه منزه است.

اما متأسفانه حلقات با توطیه های خطرناک گاهی با ترسیم کاریکاتورهای توهین آمیز و گاهی با شعارهای اهانت آمیز به حریم دین حنیف اسلام تعرض می کنند که این عمل خطرناک باعث تخریش احساسات همه مسلمانان گردیده و فضای همزیستی و نظم جهانی را برهم زده و آسیب می رساند.

لذا مسلمانان افغانستان و نماینده گان مردم در ولسی جرگه از وجدان های بیدار و ضمیر های آگاه دولت مردان کشورهای اروپایی و امریکایی می خواهیم تا از وقوع توطیه های توهین آمیز و زجر دهنده و نشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام جدا جلوگیری کنند تا روابط و مناسبات میان دولت ها و ملت ها با تحریک جریان های تقابلی ویران نگردد و جدا از پخش و نشر این کاریکاتورها جلوگیری کنند تا همزیستی و ثبات جهانی قربانی سودجویی های حلقات ضد دینی و کفری نگردد.

ولسی جرگه شورای ملی

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟