مجددی: اگر رهبران حکومت توافق نکنند خودم برای انتخابات آماده می شوم

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14970

صبغت الله مجددی، رییس جمهور پیشین افغانستان و از چهره‌های برجسته جهادی در کشور،  اعلام کرد که اگر رهبران دولت وحدت ملی متحد نشوند، او خود را کاندیدا ریاست جمهوری خواهد کرد خواهد کرد.

مجددی که به هدف تداوی به بیرون از کشور رفته بود؛ امروز هنگام برگشت در میدان هوایی کابل، گفت: “اختلاف به سود هیچ طرف نیست و سوء تفاهم میان رییس جمهور و رییس اجراییه، سبب بروز اختلافات تازه شده است.

او، از رهبران دولت می‌خواهد که اختلافات شان کنار بگذارند و با هم متحد شوند، در غیر آن خود را کاندیدا خواهد کرد.

این گفته های مجددی در حالی مطرح می شود که در او مبارزات انتخاباتی در اظهار نظری گفته بود؛ در استخاراتش اشرف غنی فردی متعهد تر برای ریاست جمهوری است، که این با واکنش طرفداران عبدالله روبرو شده بود.

این در حالیست که ادامه تنش‌ها میان رهبران حکومت وحدت ملی، مردم، اعضای شورای ملی، جریان‌های سیاسی و نهادهای جامعه مدنی را نگران کرده است.

به گفته‌ای آنان، این وضعیت سبب شده که مخالفان مسلح بیشتر تقویت شوند و دامنه‌های جنگ نیز از ولسوالی‌ها به مراکز ولایات کشانیده شود.

از سوی هم، تازه‌ترین اطلاعات می‌رساند که بسیاری از ادارات دولتی به خصوص وزارت خانه‌ها در کابل، بدلیل اختلافات میان رییس جمهور و رییس اجراییه فلج شده‌اند و به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟