مجازات سنگین برای کشتن و یا مصرف گوشت گاو در هند

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19714

ایالت گجرات هند در نظر دارد مجازات کشتن گاو یا مصرف گوشت آن را از جریمه نقدی به حبس ابد تغییر دهد.

یکی از مقامات ایالت “گجرات” هند اعلام کرد به زودی کشتن گاو و مصرف یا صادرات گوشت آن مجازات حبس ابد به دنبال خواهد داشت. این یکی از شدیدترین مجازاتهایی است که در هند برای بی‌احترامی به گاوها در نظر گرفته شده است.

“ویجای روپانی” افزود: دولت محلی این ایالت هفته آینده طرحی را تصویب می‌کند که بر اساس آن قوانین مقابله با کشتن گاوها و جنایات مرتبط با آن را سختگیرانه‌تر می‌کند. در حال حاضر مجازات کشتن گاو، 622 پوند جریمه نقدی و تا 7 سال حبس است.

وی در ادامه گفت: ما سعی داریم قوانین سختگیرانه‌تری برای مقابله با کشتن گاوها اعمال کنیم. در این طرح جدید، افرادی که گاوها را بکشند و یا گوشت آنها را خرید و فروش کنند با مجازات حبس ابد روبرو خواهند شد. وسایل نقلیه این افراد هم به طور دائم توقیف می شود.

“ویجای روپانی” یکی از اعضای حزب “بهاراتیا جاناتا” است. “نارندرا مودی”، نخست وزیر هند هم از جمله رهبران این حزب است که از مدتها قبل موافق اعمال ممنوعیت ملی علیه مصرف گوشت گاو بوده است. از زمان آغاز نخست‌وزیری نارندرا مودی در سال 2014، قوانین مربوط به ممنوعیت کشتن گاو و مصرف گوشت آن تشدید شده است.

بیشتر هندوها گاو را حیوانی مقدس می‌دانند. این درحالیست که چنین دیدگاهی در سراسر هند یکسان نیست. برخی از هندوهای بخش جنوبی کشور به طور مداوم گوشت گاو مصرف می کنند. با این حال، در حال حاضر، تنها در 8 ایالت از مجموع 29 ایالت هند، مصرف گوشت گاو جرم محسوب نمی‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟