مبلغ سعودی: به جای ضدیت با یهودیان علیه ایران و شیعیان متمرکز شوید

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 25475

کاربران عرب شبکه اجتماعی “توییتر”، “علی الربیعی” مبلغ سعودی را پس از درخواست وی از ائمه جماعات و وعاظ مسلمان مبنی بر توقف ضدیت با “یهود و نصاری” به شدت مورد نکوهش قرار دادند.

به گزارش روزنامه الوطن، الربیعی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خطبای مسلمان باید به طور موقت تبلیغ علیه یهود و نصرانی ها را متوقف و به تبلیغ علیه شیعیان و دولت “مجوسی” ایران متمرکز شوند، چراکه آن بر اساس “فقه نوازل” است.

پس از این درخواست، الربیعی با موجی از خشم و غضب کاربران در شبکه های اجتماعی مواجه گردید و به ناچار مجبور به حذف توییت خود شد.

در همین حال، بسیاری از کاربران، درخواست الربیعی را در راستای تلاشها برای عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس برشمردند. براساس گزارش های اخیر بسیاری از رسانه ها، عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم اسرائیل در حال جریان است، و یک هیات اطلاعاتی از عربستان هفته گذشته در نشست امنیتی رژیم اشغالگر قدس برای بررسی پرونده نوار غزه در قاهره پایتخت مصر شرکت کرده بود.

از سویی “ترکی الشلهوب” فعال و نویسنده عربستانی در واکنش به خواسته “الربیعی” گفت: این درخواست “فقه نوازل” نیست بلکه فقه “عادی سازی روابط با صهیونیست ها” نامیده می شود.

این درخواست الربیعی همزمان با دعوت “مساعد العصیمی” روزنامه نگار سعودی در مقاله ای در روزنامه “الریاض” در جون گذشته صورت گرفت که العصیمی مدعی شده بود: آیا دشمنی سرسخت تر از ایران نسبت به ما و کشورمان سراغ دارید، آیا “اسرائیل” از نظر تهدید، تاثیرگذاری، نفوذ و فتنه افکنی و نفرت انگیزی مانند ایران است؟

وی در ادعایی واهی، تمرکز بر روی “دشمن واقعی” یعنی “ایران” را خواستار شده بود.

تحلیلگران بر این باورند که عربستان سعودی در تلاش است با عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، اهدافش در منطقه را محقق و حکومت ولیعهد جدید – مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا- را تقویت کند بنابراین به تبلیغ علیه ایران ادامه می دهد.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟