مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ویستا را پایان می دهد

  • انتشار: ۳۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 19882

گرچه ویندوز ویستا قرار است به کار خود ادامه دهد اما مایکروسافت تصمیم گرفت که برای همیشه به پشتیبانی از این سیستم عامل نه چندان محبوب خاتمه دهد.

شرکت مایکروسافت در آپریل به صورت رسمی به حمایت خود از ویندوز ویستا پایان میدهد و هرکس که همچنان در حال استفاده از این ویندوز است نیاز به ارتقا آن دارد.

بعضی از مهندسان نرم افزار می گویند؛ با استفاده از این ویندوز ممکن است با تهدید های امنیتی بیشتری رو به رو شوید چرا که Internet Explorer 9 از این ویندوز پشتیبانی نخواهد کرد.

مایکروسافت در خبری اعلام کرد: هرقدر که کارخانه های سخت افزار و نرم افزار به بهینه سازی ورژن های جدید ویندوز روی آورند, شما نیز با اَپ ها و دستگاه های بیشتری رو به رو می شوید که با ویندوز ویستا سازگار نیستند. آخرین آمار نشان می دهد که ویندوز ویستا تنها ۰/۷۸ درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص داده است. اما اگر همچنان شما یکی از کاربران ویستا هستید باید بدانید فرصت کوتاهی برای ارتقا این ویندوز و ایمنی سازی آن دارید.

ویندوز ویستا در سا ۲۰۰۷ و به دنبال XP وارد بازار شد اما نتوانست توقعات بازار را فراهم کند و دارای مشکلات زیادی بود. ویندوز ویستا به جای اینکه جایگزین Xp شود محبوبیت آن را بیشتر کرد و کاربران زیادی به استفاده از این سیستم عامل روی آوردند و ویندوز XP قدرتمندانه برای سالها باقی ماند.

این امر موجب شد مایکروسافت روی ویندوز ۷و۸ کارکند تا کاربران XP را از کار با این ویندوز منصرف کند.

واضح است که شرکت مایکروسافت مفتخر است که ویندوز ۱۰ را وارد بازار می کند و در تلاش است تا اندک کاربران ویستا را متقاعد کند تا از ویندوز ۱۰ که پرچمدار سیستم عامل این شرکت است استفاده کند.

این شرکت به تدریج به حمایت خود از تمامی ویندوزها خاتمه می دهد و تنها سیستم عاملی که در پایان باقی می ماند ویندوز ۱۰ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟