ماه رمضان ماه بندگی، صلح و آرامش است

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 42171

به گزارش اطلس، آیت‌الله حجت کابلی گفت: رمضان ماهی است که با در نظرداشتن فضای موجود در این زمان، امر پرودگار به خصوص دستوراتی که اکثر وقت متروک بوده است و توجهی به آن صورت نگرفته دوباره زنده شده و در زندگی تطبیق می‌شود و آنچه با اصول و ارزش‌ها منافات دارد، کنار زده می شود.

در همین حال، مولوی کمال الدین حامد؛ استاد دانشگاه و عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز در گفتگو با خبرنگاران، با استناد به آیات قرآن کریم در باره ماه رمضان گفت: عمده ترین پیام رمضان، سه چیز است: اول رسیدن روزه دار به تقوای الهی؛ زیرا تقوی وسیله ای است که انسان را از توجه به حرام باز‌می‌دارد، دوم تمرین برای نهادینه کردن فضائل اخلاقی و شکوفایی صفت های انسانی که در حقیقت علت خلقت بشر محسوب‌ می‌شود و این تمرین جز در ماه مبارک رمضان میسر نیست. سومین پیام عمده رمضان درک نعمت های پروردگار است؛ زیرا انسان هر روز از نعمت ها اسفاده می کند؛ اما توجه لازم به اهمیت آن ندارد؛ اما در ماه مبارک رمضان یک مدت وقتی که از این نعمت ها محروم شدید قدرش را می‌دانید.

همچنن به گفته ایشان، تنها در رمضان است که از حال گرسنگان، وقتی اطلاع حاصل می کینم که خود عملاا آن را تجربه کنیم و در نتیجه باید گفت که هدف هرسه پیام نزدیک کردن انسان به خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر یعقوبی؛ کارشناس مسایل دینی نیز ضمن تاکید بر دست‌گیری از مستمندان و فقرا در ماه مبارک رمضان از سوی متمولین و ثروتمندان، بر پیام بیداری، اخوت و همدلی رمضان به خصوص در شرایط افغانستان تاکید کرد.

به عقیده او در آموزه های دینی، رحم، انصاف، همدلی و برادری در همه حالات باید رعایت شوند؛ زیرا اسلام با خشونت و جنگ بیگانه است، به خصوص در ماه رمضان که ماه رحمت و غفران الهی است تمام حرکات غیر انسانی باید برچیده شود و کسانی که دست به خشونت و جنگ می زنند یقینا آموزه های دین را قبول ندارند و مورد خشم خداوند قرار خواهند گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟