ماموریت نظامی کانادا در عراق و سوریه پایان یافت

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 11465

«جاستین ترودو» در نامه‌ای به «هجرت سجان» وزیر دفاع جدید این کشور، وی را مأمور کرده که با همکاری وزارت خارجه کانادا به حملات هوایی این کشور در عراق و سوریه پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر جدید کانادا هفته گذشته رسما به وزیر دفاع این کشور مأموریت داده است که حملات هوایی این کشور در عراق و سوریه را متوقف کند.

وی که دو هفته پیش با شکست محافظه‌کاران به رهبری «استفان هارپر»، قدرت را به دست گرفت، در جریان رقابت‌های انتخابات وعده داده بود که جنگنده‌های کانادایی درگیر عملیات در منطقه را به خانه بازگرداند.

بر اساس یکی از رسوم در کانادا، نخست‌وزیر جدید پس از آغاز به کار، طی نامه‌هایی به وزرا اولویت‌‌ها و وظایف اصلی آن‌ها را مشخص می‌کند.

این نامه‌ها روز 6 نوامبر (15 عقرب) صادر شده و روز جمعه در دسترس عموم قرار گرفته است.

در یکی از بندهای نامه‌ای که ترودو به «هجرت سجان» وزیر دفاع جدید کانادا ارسال کرده، پایان دادن به عملیات نظامی کانادا در عراق و سوریه یکی از اولویت‌هایی اعلام شده که وی باید برای تحقق آن تلاش کند.

در این بخش از نامه آمده است: «با همکاری وزیر امور خارجه، به مأموریت رزمی در عراق و سوریه پایان دهید و تلاش‌های کانادا در منطقه (خاورمیانه) را بر آموزش نیروهای محلی و حمایت‌های انسان‌دوستانه، متمرکز کنید.»

ترودو که تغییر و تحول در سیاست خارجی یکی از شعارهای انتخاباتی‌اش بوده، در اولین گفت‌وگوی تلفنی‌اش با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم گفته بود که قصد دارد به حملات هوایی پایان داده و مشارکتش در ائتلاف تحت رهبری واشنگتن را به اعزام مربی برای آموزش نیروهای عراقی و پیشمرگه محدود کند.

به نوشته رسانه‌های کانادایی، انتظار می‌رود ترودو در حاشیه نشست گروه 20 که در ترکیه برگزار می‌شود هم در دیدار رو در رو با اوباما، بار دیگر بر تصمیم خود تأکید کند.

با این وجود هنوز مشخص نیست که این تصمیم او چه زمان عملیاتی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟