مادر بن لادن در گفتگو با گاردین: آخرین بار اسامه را در قندهار دیدم

  • انتشار: ۱۳ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 45828

علیا غانم مادر اسامه بن لادن می گوید که آخرین دیدارش با اسامه در سال 1999 در شهر قندهار در جنوب افغانستان بوده است.

هفت سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن و هفده سال پس از حوادث یازده سپتامبر، مادر بن لادن سکوت خود را شکست و برای نخستین بار با رسانه ها درباره پسرش مصاحبه کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین با علیاء غانم مادر اسامه بن لادن در منزل شخصی اش در جده گفتگو کرد. مادر بن لادن در این گفتگو درباره دوران کودکی و نوجوانی سرکرده القاعده سخن گفت و تأکید کرد نقطه عطف در شخصیت بن لادن در سن بیست سالگی رخ داد و گروه اخوان المسلمین مغز او را شستشو داد.

علیاء غانم که اصالتا سوری است به این روزنامه گفت پسر بزرگ او اسامه در دوران کودکی خجالتی و در دوران تحصیل بسیار با استعداد بود. اما نقطه عطف زندگی او در سن بیست سالگی و هنگامی که به تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه ملک عبدالعزیر در جده مشغول بود رخ داد. اسامه بن لادن در این دوران با عبدالله عزام آشنا شد، عبدالله عزام یکی از اعضای گروه اخوان المسلیمن بود و بعدها به دلیل ارتباط با جنگجویان افغان از عربستان اخراج شد.

طبق گفته های علیاء، آخرین دیدار او با بن لادن در سال 1999 میلادی در افغانستان در خارج از قندهار بوده است.

علیاء در ادامه سخنان خود گفت او بارها به اسامه درباره محیط پیرامون و دوستانش که در حال شستشوی مغز او بودند هشدار می داد. بنا به گفته علیاء غانم، اسامه بن لادن تمام دارایی خود را در افغانستان هزینه کرد و از اسم و معروفیت خانواده به عنوان پوششی بر اقدامات و فعالیت هایش استفاده می کرد. با اینکه علیاء غانم از تاریخ زندگی بن لادن و زیان هایی که به خانواده زده است با گاردین سخن گفت، اما دو برادر او نیز که با گاردین گفتگو کردند می گویند مادر هفتاد ساله آنان همه چیزهایی را که تا امروز درباره بن لادن گفته می شود انکار می کند و فقط جنبه فرزند خوب بودن او را به یاد می آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟