ماتیس: هر گونه شلیک موشک کوریای شمالی باعث تسریع جنگ می شود

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28980

وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که هرگونه شلیک کوریای شمالی به سمت جزیره گوام یا سرزمین اصلی آمریکا باعث شدت بخشیدن به اوضاع شده و سریعا ممکن است به جنگ منجر شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز در گزارشی اعلام کرد: جنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد اگر کوریای شمالی به سمت آمریکا شلیک کند، این کار ممکن است  با شدت بخشیدن به اوضاع، خیلی سریع باعث جنگ شود.

ماتیس روز گذشته (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران گفت اگر کوریای شمالی دست به حمله به سرزمین آمریکا بزند، این کار ممکن است باعث شدت یافتن اوضاع شود و خیلی سریع به جنگ کشیده شود. جیمز ماتیس به خبرنگاران گفت به جامعه اطلاعاتی آمریکا ظرف چند دقیقه اعلام خواهد شد که در مورد پرتاب احتمالی موشک کوریای شمالی ، چه باید بکند.

وی همچنین گفت اگر کوریای شمالی دنبال اقدام نظامی باشد، بازی شروع می شود و ما به آن خاتمه می دهیم. منظور وزیر دفاع آمریکا این بود که آمریکا تلاش خواهد کرد تا موشک های پرتابی از کوریای شمالی به سمت جزیره گوام یا سرزمین اصلی آمریکا را سرنگون کند.

در ادامه گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز آمده است: وزیر دفاع دقت به خرج داد تا از صحبت های وی به عنوان وعده ی برای جنگ با کوریای تعبیر و تفسیر نشود. ماتیس برای خبرنگاران توضیح داد که جمع بندی صحبت های وی این است که آمریکا از کشور خود دفاع خواهد کرد. وی گفت: جمع بندی صحبت ها این است که ما از کشورمان دفاع خواهیم کرد و برای ما(ارتش) این یعنی جنگ! شما در این دنیا به سمت افراد شلیک نمی کنید مگر اینکه پیامدها را بپذیرید.

این گزارش می افزاید به نظر می رسد اظهارات جیمز ماتیس تغییر لحن باشد چون وی اخیرا ایده ی مربوط به جنگیدن با کوریای شمالی را فاجعه آمیز خوانده بود. جیمز ماتیس روز پنج شنبه در نمایشگاه نوآوری های دفاعی آمریکا در منطقه ماونتن ویو در ایالت کالیفرنیا گفت بود: ماموریت و مسئولیت من این است که درصورتی که شما نیاز داشته باشید،  گزینه نظامی را داشته باشم.

وی افزود هم اکنون رکس تیلرسون وزیر امور خارجه و نیکی هیلی نماینده آمریکا درسازمان مللل ، مشغول تلاش دیپلوماتیک هستند. من به شما می گویم که فاجعه جنگ، به اندازه کافی مشخص است. نیاز به هیچ توضیح دیگری نیست که فاجعه آمیز خواهد بود.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: هفته گذشته، رئیس جمهور ترامپ گفته بود کوریای شمالی در صورتی که به تحریک کنندگی های هسته‌ای اش ادامه دهد، با آتش و خشم روبرو خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟