ماتیس: به خطر انداختن جان غیرنظامیان بخشی از فعالیت 20 ساله طالبان است

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46237

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سفر به برزیل گفت که به خطر انداختن جان غیر نظامیان بخشی از فعالیت 20 ساله طالبان در افغانستان است. وی گفت که طالبان از درون خانه های غیر نظامیان با ارتش افغانستان مبارزه می کند.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، استفاده شبه‌نظامیان طالبان از منازل غیرنظامیان در شهر غزنی افغانستان به عنوان پایگاه منجر شده است تا نیروهای دولتی افغان برای کاهش تلفات غیرنظامیان در عقب‌ راندن این شبه‌نظامیان پیشرفت کندی داشته باشند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به برزیل و آرجانتاین به خبرنگاران گفت، با گذشت پنج روز درگیری‌ها همچنان در غزنی افغانستان ادامه دارد و طالبان با در هم شکستن سد دفاعی به عمق این شهر نفوذ کرده است. او افزود: اینطور به نظر می‌رسد که برخی از دشمنان فرار کرده باشند اما تعدادی از آنها در این شهر هستند و از درون خانه‌های غیرنظامیان مبارزه می‌کنند.

ماتیس در پاسخ به این پرسش که آیا حمله طالبان بازتاب قابلیت‌های جدید آنهاست، گفت: از نظر من، این رخداد تداوم تمایل آنها برای آسیب‌ رساندن به مردم بیگناه است. این پدیده جدیدی نیست. به خطر انداختن جان غیرنظامی برای آنها عادی است. این بخشی از فعالیت آنها در ۲۰ سال گذشته بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟