لغو سفر وزیر دفاع آمریکا به افغانستان

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18395

وزیر دفاع آمریکا که قصد سفر به افغانستان را داشت، به دلیل شرایط بد هوا این سفر را کنسل کرد، اما گفت که قصد دارد تا درباره افزایش نیروهای آمریکایی افغانستان تصمیماتی بگیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پس از لغو این سفر از طریق ویدئو کنفرانس به گفت‌وگو با جنرال جان نیکلسون،‌ فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان پرداخت و گفت که قصد دارد تا به جمع بندی نظرات او بپردازد و سپس این پیشنهادها را به کاخ سفید ارائه کند.

اوایل ماه جاری میلادی، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که به چند هزار نیروی جدید برای آموزش و مشاوره نیروهای افغان نیاز دارند.

همچنین در آن زمان نیکلسون به تعداد دقیق نیروهایی که لازم است، اشاره نکرده بود اما خواستار انعطاف پذیری برای این کار از سوی دولت واشنگتن شده بود.

ماتیس در جریان یک نشست خبری گفت:‌ رئیس جمهوری آمریکا در قبال این مساله سکوت اختیار کرده است چون منتظر ارزیابی من و جامعه اطلاعاتی است. این ارزیابی طولی نمی‌کشد.

وی همچنین گفت که در جریان اجلاس امنیتی مونیخ با اشرف غنی، رئیس جمهور دیدار کرده و با نیکلسون نیز تماس تلفنی داشته است.

ماتیس با اشاره به این مساله که افغانستان بخش‌هایی از قلمروی خود را به طالبان باخته، گفت که این شبه نظامیان خسارات زیادی را متحمل شده و دیگر نمی‌توانند به اهداف تاکتیکی خود دست پیدا کنند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اذعان داشت که نیروهای افغان نیز تلفات سنگینی متحمل شده‌اند اما طالبان در حال حاضر در موقعیت بدتری قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟