لغزش کوه و سرازیر شدن آب در پنجشیر منجر به کشته شدن حدود 10 تن شد

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 44966

گزارش ها از پنجشیر حاکی از آن است، که بر اثر لغزش کوه و سرازیر شدن آب در قریه پیشغور این ولایت، حدود 10 تن جان باخته و بیش از 400 منزل مسکونی به طور کامل یا نسبی تخریب شده است.

شب گذشته لغزش کوه و به دنبال آن سرازیر شده آب یک جهیل در قریه پیشغور ولایت پنجشیر منجر به جان باختن حدود 10 تن و تخریب تعداد زیادی از منازل مسکونی در این منطقه شده است.

گزارش های رسیده از این منطقه حاکی از آن است که حدود 10 تن در این حادثه جان خود را از دست داده است.

این موضوع با واکنش ریاست اجرایی و رئیس جمهور روبرو شده است. آقای عبدالله گفته است که در همان لحظات نخستین به مسوولان ولایت، وزارت‌خانه‌ها و اداره ملی رسیدگی به حوادث هدایت دادیم تا در همکاری و همآهنگی کامل به‌گونه فوری به اطلاع رسانی و نجات مردم بپردازند و از تلفات و خسارات بیشتر حادثه جلوگیری نمایند.

همچنین ارگ ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک خود نوشته است ” رئیس جمهور غنی که در حال حاضر در یک سفر رسمی در کنفرانس سران ناتو در بروکسل بسر می برد، با آگاهی از این حادثه المناک، به مسئولین ملکی و نظامی هدایت داد که به زودترین فرصت از طریق زمین و هوا، در قسمت رسانیدن مواد غذایی و سایر کمک اولیه به آسیب دیده گان و نجات آن عده از هموطنان ما که در زیر آوارها گیر مانده اند، اقدام نمایند.”

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟