لس آنجلس تایمز: هشت میلیون مهاجر در آمریکا در خطر اخراج قرار دارد

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 17797

روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داد: دونالد ترامپ دستور تغییر کلی قانون مهاجرت به آمریکا را صادر کرده که به موجب آن بیشتر موانع قانونی برای اخراج مهاجران اصلاح خواهد شد.

لس آنجلس تایمز در برآورد خود به رقم هشت میلیون نفر مهاجر غیر قانونی در آمریکا اشاره می کند که در صورت موافقت با طرح ترامپ، در اولویت اخراج قرار می گیرند.

برآورد رقم هشت میلیون مهاجر غیر قانونی در آمریکا از مصاحبه کارشناسان امور مهاجرت و بررسی اسناد داخلی آن کشور استخراج شده است.

ترامپ مهاجران غیر قانونی را ‘بمب گذاران بد’ نامیده و دستور داده است تا هر کسی به شکل غیر قانونی از مرز آمریکا می گذرد، بازداشت کنند.

ترامپ هفته گذشته طرح را امضا کرد که بر اساس آن ورود مهاجران از هفت کشور اسلامی را ممنوع می کند که این طرح با مخالفت های گسترده در داخل و خارج آمریکا مواجه شد.

لس آنجلس تایمز می نویسد در طول یک دهه گذشته کمتر از یک میلیون نفر از این هفت کشور به آمریکا مهاجرت کردند.

تاکنون اخراج مهاجران غیر قانونی در آمریکا به این شکل گسترده صورت نگرفته است و در صورت اجرای این طرح بسیاری از مهاجران در این کشور شغل خود را از دست خواهند داد در حالی که در فصل کشاورزی به کارگران زیادی برای برداشت محصولات نیاز است.

با اجرای این طرح، روابط آمریکا با کشور هایی که اتباع آنان در معرض اخراج از آمریکا قرار گرفته اند مثل آمریکای لاتین تیره خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟