قوماندان امنیه و والی بامیان یکدیگر را تهدید به برکناری کرده است

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 20646

گزارش ها از ولایت بامیان می رساند که اختلافات شدید بین طاهر زهیر والی این ولایت و عبدالمبین ایزدیار قوماندان امنیه ولایت بامیان به شدت بالا گرفته است و این دو شخص برای رایزنی ها در کابل به سر می برند.

طبق گزارش ها؛ محمد طاهر زهير والي و عبدالمبين ايزديار قومندان امنيه باميان از يك هفته به اين طرف هردو در كابل به سر مي برند.

مدت هاست که از خبرهایی مبنی بر عدم همكاري و فقدان هماهنگي بين اين دو مقام محلي باميان به گوش می رسید، اما گزارش ها جدید در هفته گذشته در يك جدال لفظي، والي قومندان را به برطرفي تهديد كرده است. قومندان امنيه نيز برادر جنرال قره بیگ مشاور ریاست اجراییه و از پنجشيري هاي نزديك به وزير داخله مي باشد، گفته است”يا هردو برطرف مي شويم و يا هردو مي مانيم”.

فعلا زهير و ايزديار در دهليز وزارتخانه ها و در دفتر رهبران سياسي در كابل به دنبال رایزنی ها برای ابقاء خود و برطرفی طرف مقابل است.

گفته مي شود والي زهير قومندان ايزديار را متهم به قومگرايي و غفلت وظيفوي کرده است و نيز وي را در قتل افسر پوليس كه يكماه قبل در غندك كشته شد، مقصر مي داند. قومندان ايزديار اما والي را به گرايش هاي حزبي(حزب وحدت شاخه خليلي) متهم مي نمايد و مي گويد والي از پاليسي حكومت مركزي نه، بلکه طبق سياست هاي حزبی كه به آن وابسته است عمل مي كند.

این در حالیست که از يك هفته به این سو، باميان توسط معاونين اداره مي شود. روزهاي آينده روشن خواهد كرد كه كدام يكي به باميان برمي گردد و چه كسي چوكي را فداي رقابت مي كند. ولي انچه فعلا و تاحال مشهود است، آسيب هاي ناشي از اين رقابت در اجراات روزانه اداره ولايتي باميان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟