قوانین داعش برای مناطق تحت کنترلش در جوزجان

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31769

بعد از اینکه گروه تروریستی داعش در مناطقی از ولایت های شمالی کشور به خصوص ولایت جوزجان حاکم شد، قوانینی را برای مردم این مناطق حاکم کرده است که باعث شده مردم در وضعیت فاجعه بار قرار گیرد.

گروه تروریستی داعش بعد از اینکه مکاتب ولسوالی درزآب و خانقاه ولایت جوزجان را مسدود کرد، اکنون برگزاری رقابت های فوتبال و تراشیدن ریش را منع کرده است. این گروه مجازات های شدیدی را نیز برای سرپیچی از قوانین شان وضع کرده است.

باشندگان ولسوالی قوش‌تپۀ جوزجان می‌گویند، داعش در مناطق تحت کنترل خود تراشیدن ریش و برگزاری رقابت‌های فوتبال را ممنوع کرده و حتا شماری در این رابطه شکنجه شده‌اند.

آنان همچنان می‌گویند که نیروهای داعش در این ولسوالی زندان‌های مخفی دارند.

سلام وطندار می نویسد؛ محمدسلیم که از چنگ افراد این گروه موفق به فرار شده است می‌گوید، در مدتی که زندانی داعش بوده هر نوع شکنجه‌یی را تحمل کرده است. گلاب‌الدین، یکی دیگر از افرادی که موفق به فرار از چنگ نیروهای داعش شده می‌گوید، این افراد جوانانی که ریش خود را تراشیده و فوتبال بازی می‌کنند را شکنجه می‌دهند.

اهالی قوش‌تپه می‌گویند، هنوز عملیاتی برای پاک‌سازی این مناطق از حضور داعش انجام نشده و هر روز وضعیت این مناطق فاجعه‌بارتر می‌شود.

یک مقام محلی که نخواست نامش فاش شود نیز ممنوعیت تراشیدن ریش در قوش‌تپه از سوی افراد داعش را تأیید می‎کند و می‌گوید، این گروه تلاش‌های خود برای جلب‌وجذب نیرو در این ولسوالی را افزوده است.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان هم می‌گوید، داعش از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند، اما تلاش‌ها برای راه‌اندازی عملیات و تصفیۀ قوش‌تپه از حضور این گروه جریان دارد.

گروه داعش تاکنون در این رابطه چیزی نگفته است.

قوش‌تپه از ولسوالی‌های ناامن جوزجان است و گروه داعش در این ولسوالی حضور گسترده‌یی دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟