قطعی برق در کابل بزودی حل نمی گردد

  • انتشار: ۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16392

وزیر انرژی و آب می گوید که مشکل قطع برق کابل در فصل سرما به کم شدن واردات برق از کشورهای همسایه مربوط است و به زودی حل نمی شود.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان که در نشست دیروز چهار شنبه (۱جدی) مجلس نمایندگان صحبت می کرد گفت: “کشورهای صادر کننده برق به افغانستان در فصل سرما به دلیل نیازمندی های داخلی شان، برق کمتر به افغانستان صادر می کنند و به همین دلیل مشکل قطع برق کابل در فصل زمستان بزودی حل نمی شود؛ اما این وزارت با افزایش ۲۰۰ میگاوات تولید برق داخلی در ۵ سال آینده در تلاش است تا این مشکل را به شکل دایمی حل کند”.

آقای عثمانی همچنین افزود، وزارت انرژی و آب برای افزایش تولیدات برق در داخل و مدیریت آب کشور در سه بخش، ترمیم بندهای کهنه، تکمیل کردن بندهای نیمه کاره و ساخت بندهای آب جدید که از آن هم برای تولید برق و هم کنترل آب جهت مقابله با خشکسالی کار گرفته شود، برنامه های مشخصی را روی دست گرفته است.

به گفته وی، دولت افغانستان برای اجرای برنامه های آبی کشور با مشکلاتی از جمله نا امنی دامن گیر است و هر بند آب در داخل کشور دشمنانی در خارج از کشور دارند.

او همچنین نبود ظرفیت شرکت های داخلی را برای ساخت بندهای آب از مشکلات دیگر این پروژه های ملی خواند.

وزیر انرژی و آب، همچنین از وصل چهار ولایت میدان وردک، لوگر، غزنی و پکتیا با شبکه ملی برق رسانی کشور در بهار سال آینده خبر داد.

به گفته وی، کار ساخت شبکه برق رسانی به این چهار ولایت تا بهار آینده به پایه اکمال رسیده و این ولایت ها عملا با شبکه ملی برق رسانی در کشور وصل خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟